arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

تزریق واکسن کرونا در هرمزگان بدون تخلف انجام می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تکذیب شایعه ها و مردود دانستن برخی گزارش ها درباره روند توزیع و تزریق واکسن در استان گفت: تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه مشاهده و اثبات نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تکذیب شایعه ها و مردود دانستن برخی گزارش ها درباره روند توزیع و تزریق واکسن در استان گفت: تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه مشاهده و اثبات نشده است.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین افزود: گزارش های رسیده به دقت بررسی و مشخص شد افراد از دستور العمل ها در این زمینه بی اطلاع بوده و به اشتباه گمان کرده اند در تزریق واکسن تخلف روی داده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از گزارش ها به تزریق واکسن به غسال های آرامستان اعتراض شده بود، اما این کار بر اساس مجوز سند ملی واکسیناسیون کرونا انجام شده است.

وی سهمیه هرمزگان برای ثبت نام در مرحله سوم آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی را سه هزار نفر اعلام کرد که تا کنون حدود ۲ هزار نفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی-کوبایی ثبت نام کرده اند و از شنبه واکسیناسیون این افراد آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: از فروردین ماه تا کنون ۸۰درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید دریافت کرده اند و از هفتم اردیبهشت تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال و بیماران خاص آغاز شده است.

ورود ویروس کرونای هندی به استان قطعی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: درباره ورود ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی به استان هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی کرد و منتظر پاسخ تست های مشکوک ارسال شده به انستیتو پاستور هستیم.

به گفته وی در بندرعباس بیمارستان‌های خلیج فارس، سه بیمارستان نظامی و سایر بیمارستان های خصوصی بیماران سرریز شهیدمحمدی را پذیرش می کنند و بیمارستان شهید محمدی همه بیماران بدحال را پذیرش می کند.

۸۰درصد ظرفیت آی سی یو با بیماران کووید اشغال شده است

به گفته این مسوول ۸۰درصد ظرفیت آی سی یو به بیماران مبتلا به کووید ۱۹اختصاص داده شده و به تازگی ۵۸تخت آی سی یو اضافه شده است و هم اکنون ۹بخش کووید در بیمارستان شهید محمدی فعال است.

ایرنا

نظرات بینندگان