arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

انفجار کپسول گاز جان ۲ کرمانشاهی را گرفت

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انفجار کپسول گاز ظهر امروز (پنجشنبه) در محله جعفرآباد شهر کرمانشاه منجر به فوت ۲ تن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انفجار کپسول گاز ظهر امروز (پنجشنبه) در محله جعفرآباد شهر کرمانشاه منجر به فوت ۲ تن شد.

«اکبر آزادی»   با بیان اینکه این حادثه مصدوم نداشت، افزود: این ۲ تن نیز قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس فوت کردند.

وی یکی از دلایل انفجار کپسول گاز را بی احتیاطی از سوی شهروندان دانست و توصیه کرد که در استفاده از کپسول های گاز حتما نکات ایمنی را باید رعایت کرد.

او با بیان اینکه برخی از رانندگان کپسول‌های بزرگ را جهت پرکردن گاز خودرو سروته می کنند که این امر خطرناک است، گفت: باید از غلطاندن و پرتاب کردن کپسول های گاز خودداری کرد.

توصیه دیگر این کارشناس اورژانس این است که در صورت شعله ور شدن کپسول گاز آن را به صورت افقی قرار ندهید و تاکید کرد که هیچ موقع محل اتصالات کپسول های اکسیژن را چرب نکنید.

آزادی با یادآوری اینکه در صورت آتش گرفتن کپسول اکسیژن آنرا را با آب و گونی خیس مرطوب کنید، افزود: در صورت معیوب بودن اتصالات سریعا نسبت به تعویض و رفع نقص کپسول اقدام کنید.

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تاکید کرد که محل نگهداری سیلندر ها بایستی به دور از هر نوع منبع جرقه یا شعله، خشک، دارای تهویه مناسب، فاقد راهرو پلکان باشد.

آزادی افزود: سیلندرهای گاز تحت فشار را نباید در مجاورت کوره ها ، بخاری ها و جاهای گرم دیگر و در اماکنی که خطر آتش سوزی وجود دارد انبار نمود.

او گفت: هرگز سیلندرها را در درجه حرارت بالا قرار ندهید و هیچ قسمتی از سیلندر نباید در برابر درجه حرارتی بالاتر از ۵۱ درجه سانتیگراد قرار گیرد.

براساس اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ۶۳نفر سال گذشته به دلیل سوختگی، ۳۷ نفر بر اثر غرق شدگی و ۱۸ نفر به دلیل برق گرفتگی، ۳۹ نفر به دلیل حوادث کار، ۴۴۶نفر به دلیل تصادف و ۲۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند.

ایرنا

نظرات بینندگان