arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

سایت عبری "والا": گانتس با نخست‌وزیری متناوب با نتانیاهو مخالفت نکرد

یک سایت عبری زبان فاش کرد، بنی گانتس، رهبر حزب آبی-سفید با طرح نخست وزیری متناوب با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل مخالفت نکرد اما شرطش برای اینکه وزرای حزبش حق وتوی هر گونه تصمیم این کابینه را داشته باشند، از طرف حزب لیکود رد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک سایت عبری زبان فاش کرد، بنی گانتس، رهبر حزب آبی-سفید با طرح نخست وزیری متناوب با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی مخالفت نکرد اما شرطش برای اینکه وزرای حزبش حق وتوی هر گونه تصمیم این کابینه را داشته باشند، از طرف حزب لیکود رد شد.

 سایت عبری زبان "والا" گزارش داد: حزب لیکود به حزب آبی-سفید پیشنهاد کرد که گانتس ریاست کابینه آتی را در سال اولش بر عهده بگیرد و ریاست دو سال بعدی این کابینه که قرار است برای چهار سال ادامه یابد، در اختیار نتانیاهو باشد سپس گانتس در سال چهارم آن دوباره بازگردد.

به گزارش والا، گانتس و نتانیاهو این هفته دیدارهای متعددی برای بررسی پیشنهاد این تناوب در نخست وزیری با یکدیگر داشتند.

این سایت فاش کرد: رهبر حزب آبی-سفید با طرح نخست وزیری متناوب با نتانیاهو مخالفت نکرد اما شرطش برای اینکه وزرای حزبش حق وتوی هر گونه تصمیم این کابینه را داشته باشند، از طرف حزب لیکود رد شد.

در پی شکست دو طرف در توافق بر سر شروط تشکیل کابینه جدید، گانتس در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت: نتانیاهو هنوز فرستاده‌هایش را برای من می‌فرستد اما از نظر من او به سمتش به عنوان نخست وزیر پایان داد.

این سایت عبری زبان افزود، احزابی که مخالف استمرار نخست وزیری نتانیاهو هستند، از این نگرانند که گانتس هنوز به دنبال تشکیل کابینه‌ای تناوبی با نتانیاهو باشد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در گزارشی هشدار داد: بتسائیل اسموتریچ، رهبر ائتلاف صهیونیست دینی آماده رقابت بر سر ریاست حزب راست‌گرا در نبود نتانیاهو در عرصه سیاسی است.

طبق این گزارش، اسموتریچ علاوه بر تمایلش به از بین بردن استقلال دستگاه قضایی در راستای خدمت به برنامه‌های ایدئولوژیک افراطی خود، باور سران احزاب راست‌گرای اسرائیل به لزوم اخراج فلسطینی‌ها را تایید می‌کند.

نظرات بینندگان