arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسید

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا میزان استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسیده است و ۳۴ درصد مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا میزان استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسیده است و ۳۴ درصد مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.

"حمید ملانوری" روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: میزان رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان هم ۵۶ درصد است و ۴۴ درصد مردم رعایت نمی‌کنند که این موضوع سبب افزایش آمارهای ابتلا به کرونا می‌شود.

وی گفت: اگرچه اصناف همکاری قابل توجهی داشتند اما نمودار ابتلا در استان متاسفانه در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته است در حالی که هفته گذشته به صورت مقطعی نزولی شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر چهار شهرستان بشرویه، خوسف، درمیان و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر)، شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه و فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های سرایان، سربیشه و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی تصریح کرد: از سرگیری فعالیت اصناف منوط به رعایت کامل پروتکل‌ها است که مردم هم در این زمینه وظیفه دارند تا اصناف فعالیت بهتری را داشته باشند.

ملانوری با بیان اینکه رعایت بهداشت مهمترین کمک به اصناف و دیگر حوزه‌های آسیب‌دیده از کرونا است گفت: از آنجا که زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا گذشته نباید عادی‌انگاری متاثر از خستگی به افزایش آمار منجر شود.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا حداکثر زمان برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر ۲ ساعت است و برگزارکنندگان توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

مراسم شب قدر در فضای روباز برگزار شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق دستورالعمل‌ها مراسم شب‌های قدر باید در فضای روباز در سراسر استان حتی شهرهای زرد و با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تجمع با سلامت مردم سر و کار دارد پس باید حفظ سلامتی مردم در برگزاری مراسم شب‌های قدر با فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شود.

ملانوری گفت: اگر سلامت مردم لحاظ نشود از لحاظ شرعی هم مشکل خواهد داشت و برگزارکنندگان در نظر داشته باشند که پخش هرگونه اقلام خوراکی در مراسم‌ ممنوع خواهد بود و نظارت کافی در این زمینه صورت گیرد.

وی بر لزوم نظارت بر مرز با توجه به خطر ورود ویروس کرونای جهش یافته تاکید کرد و افزود: فرمانداران در این زمینه نظارت مستمر داشته باشند و مصوبات را با دقت اجرا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نظارت کلی بر مرزها برعهده فرمانداران مرزی گذاشته شده است و تمامی مدیران مستقر در مرز ملزم به رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها شده‌اند.

وی تاکید کرد: اقدامات ما نباید اساس فعالیت مرزی را زیر سوال ببرد.

ملانوری گفت: در حوزه اصناف هم همه اقدامات حمایتی باید اجرایی شود و در زمینه چک‌های برگشتی و مالیات اصناف مصوبات ستاد ملی به زودی ابلاغ خواهد شد که باید با همکاری همه‌جانبه تسهیل در امور اصناف محقق شود.

۶ استان روند نزولی را شروع نکردند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (شنبه) پس از جلسه ستاد ملی گفت: ویروس انگلیسی در ایران با سرعت بالا گسترش یافته است اما با همکاری مردم و به خصوص بازاریان آثار و شواهد خوبی داریم. در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات رسیده گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده متوقف شده است.

علیرضا رئیسی افزود: در ۱۵ استان روند نزولی کرونا شروع شده است و در ۱۰ استان تقریبا به اوج بیماری رسیده‌ایم که انتظار داریم این هفته و هفته آِینده از ورودی بیمارستان‌ها کاسته شود و این استان‌ها روند نزولی را طی کنند.

وی بیان کرد: ۶ استان هنوز روند نزولی را شروع نکرده‌اند و باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند، گرچه براساس شواهد به اوج بیماری نزدیک شده‌اند. زمانی که قله و اوج بیماری می‌رسد اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود یک هفته بعد سیر افزایش یابنده بیماری متوقف می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این ۶ استان که هنوز باید به شدت مراقبت و پروتکل‌ها را رعایت کنند شامل تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که در روزهای آینده به اوج بیماری می‌رسند بعد شاهد روند نزولی در این استان‌ها خواهیم بود.

ایرنا 

نظرات بینندگان