arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیپلمات روس: هدف به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام طی سه هفته آینده است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در چند رشته پیام توییتری به ارائه گزارشی از نشست برگزار شده کمیسیون برجام در وین اتریش پرداخت. وی نوشت: «هنوز زود است که اعلام رضایت کنیم اما دلایلی برای ابراز خوشبینی مطمئنانه وجود دارد. یک هدف کلی وجود دارد که تلاش می‌شود مذاکرات طی سه هفته آینده به نتیجه برسد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در چند رشته پیام توییتری به ارائه گزارشی از نشست برگزار شده کمیسیون برجام در وین اتریش پرداخت.

وی در این پیام توییتری با اشاره به پایان نشست کمیسیون مشترک برجام نوشت که در نشستی که از روز سه‌شنبه آغاز شد پیشرفت مداومی حاصل شد اگر چه موضوعات حل نشده بسیاری هنوز باقی مانده است.

اولیانوف با اشاره به این موضوع که نشست بعدی روز 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد، نوشت: گروه‌های کارشناسی طی روزهای آینده کار بر روی متن توافق را ادامه خواهند داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اتریش در پیام توییتری دیگر نوشت: «هنوز زود است که اعلام رضایت کنیم اما دلایلی برای ابراز خوشبینی مطمئنانه وجود دارد. یک هدف کلی وجود دارد که تلاش می‌شود مذاکرات طی سه هفته آینده به نتیجه برسد».

اولیانوف اضافه کرد: «اعضای برجام امروز به پیشرفت مسلمی که در گفت‌وگوهای وین برای از سرگرفته شدن توافق هسته‌ای ایجاد شده، اشاره کردند. کمیسیون مشترک بار دیگر در پایان هفته آینده (جمعه) برگزار خواهد شد».

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، ساعتی پیش پایان یافت.

حاضران در این نشست آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند.

نظرات بینندگان