arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

آغاز فاز دوم واکسیناسیون سالمندان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با ورود محموله جدید واکسن، از روز سه‌شنبه فاز جدید واکسیناسیون سالمندان در فارس آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با ورود محموله جدید واکسن، از روز سه‌شنبه فاز جدید واکسیناسیون سالمندان در فارس آغاز می‌شود.

دکتر عبدالرسول همتی  با بیان اینکه تا روز یکشنبه ١٢ اردیبهشت برای ٨٨ هزار نفر در فارس سهمیه واکسن دریافت شده است، گفت: روز دوشنبه ١٣ اردیبهشت قرار است ۱۲ هزار دوز واکسن وارد فارس شود و از روز سه‌شنبه ١٤ اردیبهشت فاز دوم گروه سالمندان ٨٠ سال به بالا آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه نهایتا تا فردا دوشنبه ١٣ اردیبهشت تزریق این میزان سهمیه پیش‌بینی شده در فارس به اتمام می‌رسد، گفت: سهمیه پیش‌بینی شده علاوه بر کادر بهداشت و درمان به بیماران خاص، جانبازان بالای ٥٠ درصد، پاکبانان، بخشی از آتش نشانان، سالمندانی که در خانه سالمندان به سر می‌برند و گروه سنی سالمندان بالای ٨٠ سال هم اختصاص داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۸ هزار دوز واکسن مرحله دوم نیز به جامعه هدف تزریق شده است.

همتی با بیان اینکه ۴ سالن برای انجام واکسیناسیون در شیراز پیش‌بینی شده، گفت: دو سالن دیگر یکی در سالن بهزیستی در کوی زهرا و دیگری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در حال تجهیز است. همچنین یک سیستم خودرویی نیز برای این کار ویژه سالمندان در حال راه‌اندازی است.

او دلیل بخشی از ازدحام در برخی از مراکز واکسیناسیون در شهر شیراز را مشکل فرهنگی دانست و اضافه کرد: متاسفانه تعداد زیادی از افراد روزانه مراجعه می‌کنند بدون اینکه پیامکی برای آنها صادر شده باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها اسامی اعلام شده باید به مراکز مراجعه کنند و خارج از ظرفیت واکسن زده نمی‌شود

ایسنا

نظرات بینندگان