arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

دستگیری هکر ۲۰ ساله در کازرون

فرمانده انتظامی استان از دستگیری هکری ۲۰ ساله در شهرستان "کازرون" خبر داد و گفت: این هکر از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشوربرداشت کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده انتظامی استان از دستگیری هکری ۲۰ ساله در شهرستان "کازرون" خبر داد و گفت: این هکر از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشوربرداشت کرده بود.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: در پی مراجعه یک شهروند کازرونی به پلیس فتا این شهرستان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، حبیبی ادامه داد: در رصدهای سایبری، مأموران پلیس فتا با یک سایت فروش کتاب مواجهه و در بررسی های تکمیلی مشخص شد درگاه متصل به این سایت جعلی بوده و متصرف آن با استفاده از تبلیغات در کانال ها و گروه های تلگرامی قربانیان را به درگاه جعلی کشانده و با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب آنان اقدام به برداشت از حساب قربانیان کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این راستا اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام و با هماهنگی مقام قضائی، وی طی یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

حبیبی گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اقرار و اظهار کرد که با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کرده و با برداشت از حساب آنها اقدام به خرید شارژ و سپس شارژ های خریداری شده را با قیمت پایین تر به افراد می فروخته است.

وی افزود: این متهم ۲۰ ساله با روش فیشینگ از ۸۰۰ حساب بانکی مربوط به قربانیان در نقاط مختلف کشور، مبلغ ۴ میلیارد ریال برداشت کرده که در این خصوص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد با بالا بردن سطح سواد اینترنتی از دادن اطلاعات بانکی خود به سایر افراد خودداری و اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از آپ استوری های شناخته شده و معتبر دریافت و به هیچ عنوان به اپلیکیشن هایی که در گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی منشر می شوند، اطمینان نکنند.

حبیبی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

ایسنا

نظرات بینندگان