arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

دستگیری اعضای باند اخاذی از نیکوکار دزفولی

فرمانده انتظامی دزفول گفت: ماموران انتظامی ۶ متهم که ۶۰۰ میلیون ریال را از یک نیکوکار دزفولی اخاذی کرده بودند در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جرم دستگیر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی دزفول گفت: ماموران انتظامی ۶ متهم که ۶۰۰ میلیون ریال را از یک نیکوکار دزفولی اخاذی کرده بودند در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جرم دستگیر کردند.

سرهنگ روح اله گراوندی  افزود: در پی وقوع یک فقره اخاذی از یک نیکوکار در دزفول، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد چند نفر جوان به بهانه کمک به فقرا و یتیمان ،این فرد نیکوکار را با برنامه‌ای از پیش تعیین شده به محلی دعوت کردند که پس از مراجعه این فرد، کارت‌های بانکی و تلفن همراه او را با توسل به زور به سرقت بردند.

وی با بیان اینکه این افراد مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از فرد نیکوکار اخاذی کردند، افزود: مالباخته در نخستین فرصت پس از این اقدام ، به کلانتری ۱۴ دزفول مراجعه کرد که اقدام پلیس برای شناسایی متهمان آغاز شد.

وی افزود: ماموران این کلانتری در کمتر از ۲۴ ساعت پنج مرد جوان و یک زن را که در این اخاذی نقش داشتند، در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ گراوندی بیان کرد: این افراد به بزه انتسابی اعتراف کردند ضمن اینکه مبلغ اخاذی شده و گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی سرقت شده به فرد مالباخته بازگردانده شدند.

وی با بیان اینکه متهمان حسب دستور دادستان دزفول روانه زندان شدند، به شهروندان و افراد نیکوکار توصیه کرد: درصورتی که تمایل دارند به نیازمندان و فقرا کمک کنند این کار را از طریق موسسه‌های دارای مجوز انجام دهند تا شاهد سو استفاده مجرمان و خلافکاران نباشیم.

ایرنا

نظرات بینندگان