arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

بلینکن خواستار تعامل دیپلماتیک با کره شمالی شد

وزیر خارجه ایالات متحده دوشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری با همتای انگلیسی خود در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گفت، گفت کره شمالی نیاز به تعامل دیپلماتیک دارد. بلینکن گفت: «امیدوارم که کره شمالی از این فرصت استفاده کند و به تعامل دیپلماتیک بپردازد و ببیند آیا روشهایی برای پیشبرد هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره وجود دارد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه ایالات متحده دوشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری با همتای انگلیسی خود در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره گفت، گفت کره شمالی نیاز به تعامل دیپلماتیک دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفت، کره شمالی باید تعامل دیپلماتیک داشته باشد تا ببیند آیا روشهایی برای موفقیت در خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره وجود دارد یا خیر.

بلینکن گفت: «امیدوارم که کره شمالی از این فرصت استفاده کند و به تعامل دیپلماتیک بپردازد و ببیند آیا روشهایی برای پیشبرد هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره وجود دارد.»

وی ادامه داد: «ما خواهیم دید که نه تنها کره شمالی چه می گوید، بلکه واقعاً چه می‌کند. من فکر می‌کنم این دیگر مربوط به کره شمالی می‌شود که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد بر این اساس تعامل کند یا خیر.»

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در اولین سخنرانی خود در کنگره مدعی شده بود که برنامه‌ اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهان است.

«کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی چندی پیش به دولت بایدن هشدار داده بود اگر واقعا به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب ورزد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانی که واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام‌های پیونگ یانگ می‌گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نظرات بینندگان