arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

کرونا فتیله‌ مزاحمت‌های تلفنی اورژانس را پایین کشید؛ کمتر از ۲۰۰ مورد در روز

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا، مزاحمت‌های تلفنی مردم کاهش چشمگیری پیدا کرده و به کمتر از ۲۰۰ مورد در روز رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میزان: معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس می‌گوید: با شیوع ویروس کرونا، مزاحمت‌های تلفنی مردم کاهش چشمگیری پیدا کرده و به کمتر از ۲۰۰ مورد در روز رسیده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کادر درمان که نیروی‌های اورژانس بخشی از آن را تشکیل می‌دهند، فشارکاری فراوانی را تحمل کردند اما متاسفانه برخی از مردم با ایجاد مزاحمت برای سامانه ۱۱۵ کار را برای این نیروهای زحمتکش سخت‌تر می‌کنند.

در پاییز سال گذشته هادی اردکانی، سرپرست اداره ارتباطات اورژانس تهران در گفت‌وگو با میزان ضمن گلایه از حجم مزاحمت های تلفنی باوجود شیوع کرونا در کشور، از مردم خواست تا با جلوگیری از تماس‌های غیر ضرور با این مرکز به خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کنند.

حسن حسینی‌زاده، معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران در خصوص آمار مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه ۱۱۵ با بیان اینکه سازمان‌های خدماتی همواره از مزاحمین رنج می‌برند و مرکز اورژانس نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: مزاحمت‌های اورژانس در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد بود که در سال ۹۸ با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و انجام اقدامات لازم حدود ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰ درصد رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه مزاحمین اورژانس طیف‌های متفاوتی دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به مزاحمین ثابت، کودک مزاحم، مزاحمین با شرح حال کاذب که منجر به اعزام آمبولانس می‌شود، اشاره کرد، گفت: با شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری نیز در تماس‌های مزاحمین به وجود آمده که این کاهش بعضا به کمتر از ۲۰۰ مورد به صورت روزانه رسیده است.

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران ضمن بیان این موضوع که این کاهش و افزایش تقریبا با پیک‌های همه گیری ویروس کرونا همسو بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون حدود ۹ درصد تماس‌ها مربوط به مزاحمان تلفنی بوده است.

نظرات بینندگان