arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

افشاگری درباره پیشنهادهای نجومی به بازیکنان پرسپولیس

سخنگوی باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه بازیکنان پرسپولیس پیشنهادهایی نجومی دریافت کرده‌اند گفت که باشگاه تلاش خود را برای حفظ آنها خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم شکوری در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود که به صورت آنلاین برگزار می‌شد، اظهار داشت: فکر می کنم بحث را باید از جایی شروع کنیم که ما عازم شهر گوا و کشور هندوستان بودیم. با توجه به شرایط خاصی که گوا داشت، ما دچار چالش‌هایی شدیم که فکر می‌کنم تمام هواداران از آن مطلع هستند. در 21 روزی که در هندوستان بودیم، با توجه به شرایطی که گوا داشت با چالش‌هایی مواجه شویم که خدا را شکر با دعای هواداران و کمک دوستان در باشگاه توانستیم صعودی مقتدرانه با پنج پیروزی داشته باشیم. این نشان‌دهنده آن است که باشگاه پرسپولیس به همراه بازیکنان و کادر فنی توانمندش عزم خود را جزم کرده است تا امسال جام قهرمانی را به دست بیاورد و این از عملکرد ما مشخص است.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد بحث تمدید قرارداد بازیکنان این تیم و اینکه شنیده می‌شود برخی بازیکنان این تیم مذاکراتی با تیم‌های قطری داشتند، گفت: باشگاه پرسپولیس برای اولین بار هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی با بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود ارتباط گرفته و خواسته است به باشگاه مراجعه کنند. همچنین در کنار صحبت‌های مکتوب و شفاهی، من خودم 21 روز در هند و در زمان قرنطینه در تهران کنار بازیکنان بودم و شفاهی با بازیکنان صحبت کردم. باشگاه می‌خواهد بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود، کنار تیم باشند. این خواسته ما و مدیریت است. ما منتظریم تا بازیکنان به باشگاه بیایند. نباید فراموش کنیم که بازیکنان ما قهرمان ایران و فینالیست آسیا هستند و اینکه پیشنهاد داشته باشند طبیعی است. رقم‌های پیشنهادی به آنها هم نجومی است، ولی ما امیدواریم بازیکنان با توجه به عرقی که دارند به باشگاه بیایند و مذاکره کنیم.

شکوری در مورد ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس با شرکت آتیه داده پرداز به‌عنوان کارگزار این باشگاه، خاطر نشان کرد: در مورد کارگزار اگر بخواهیم شفاف صحبت کنیم، قرارداد سه ساله است و باید هر سال تمدید شود. باشگاه در دو هفته گذشته نامه‌ای را به کارگزار فرستاده است تا شرایط همکاری را از سمت کارگزار داشته باشد. کارگزار تا الان به تعهدات خودش عمل کرده و شاید جلوتر هم عمل بوده است، ولی برای ادامه همکاری باید ابتدا کارگزار جواب بدهد و شرایط بررسی شود.

وی در مورد شکایت فدراسیون هند از باشگاه پرسپولیس به دلیل پستی که در فضای مجازی منتشر شد، تصریح کرد: در مورد شکایت باشگاه گوا امور حقوقی باشگاه یک لایحه خوبی را ارسال کرده است. ضمن اینکه ما به صورت دیپلماسی ورزشی توانستیم با مسئولان فدراسیون هند ارتباط برقرار کنیم. سعی کردیم تا جایی که می‌شود با ارتباط کار را جلو ببریم. البته بخش حقوقی باشگاه نیز در این مورد توضیح خواهد داد.

«علی‌رغم وعده‌هایی که داده شده باشگاه نتوانسته است درآمدی خارج از پرداختی کارگزار باشگاه داشته باشد و بیشتر به صورت قرض مبالغی به باشگاه تزریق شده است.»، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع گفت: این چندمین بار است که در این مورد سؤال پرسیده می‌شود. مدیرعامل باشگاه در این مورد صحبت کرده است. وقتی تیم مدیریتی جدید وارد باشگاه شد، قراردادی با کارگزار منعقد شده و کلیه منابع درآمدی در اختیار کارگزار قرار گرفته بود. در باشگاه پرسپولیس فضای دیگری برای درآمدزایی وجود ندارد. اگر قرض گرفتیم به خاطر درآمدی است که در AFC داریم و مدیرعامل باشگاه در این مورد صحبت کرده است. ادامه این بحث باعث دغدغه هوادار می‌شود. در مورد اتفاقاتی که پیرامون شکایت باشگاه گوا و فدراسیون هند هم افتاد، ما به صورت مکتوب به کارگزار اعلام کردیم با توجه به اینکه فضای اینستاگرام در اختیار کارگزار است، تبعات آن اتفاق با کارگزار است و باید پاسخگو باشد. امیدواریم اتفاقی برای باشگاه نیفتاد و همه چیز به خیر و خوشی تمام شود.

«برنامه‌ریزی سازمان لیگ به گونه‌ای است که شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه پرسپولیس در تغییر برنامه نقش داشته است.»، شکوری در این مورد هم گفت: موضع ما درباره برنامه‌ریزی سازمان لیگ و تنها خواسته ما این است که همان اتفاقی که در نیم‌فصل اول رخ داده است، در نیم‌فصل دوم هم بیفتد. باشگاه پرسپولیس فقط به خاطر اینکه ما فینالیست آسیا بودیم مورد هجمه قرار گرفته است. حضور در چهار تورنمنت باعث می‌شود تیم ما مسابقاتش فشرده‌تر شود. شاید ریتم مسابقات به هم بریزد و طبیعی است که تیم‌هایی که به مسابقات بالاتر صعود می‌کنند، برنامه دیدارهای‌شان دچار تغییر شود. اینکه عدالت رعایت شود خواسته هواداران و باشگاه است و با مکاتباتی که آقای سمیعی و صدری انجام دادند و با توجه به اینکه در قرنطینه بودیم، توانستیم بازی با سپاهان را دو روز عقب بیندازیم. اگر ما وارد قرنطینه شدیم به خاطر احترام به کادر درمان و حفظ سلامتی مردم بود و جا دارد از فدراسیون فوتبال و کارمندان مرکز ملی فوتبال که همکاری لازم را با ما داشتند، تشکر ویژه را داشته باشیم. ما سعی کردیم به جامعه کمک کنیم که خدا را شکر بعد از چهار روز حضور در قرطینه این اتفاق افتاد. ما فقط خواستار عدالت هستیم و می‌خواهیم همان چیزی که برای همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد برای پرسپولیس هم بیفتد.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد بازی با استقلال تاجیکستان و اینکه گفته می‌شود زمین ورزشگاه این تیم چمن مصنوعی است و اقدامات پرسپولیسی‌ها برای این بازی هم تصریح کرد: برگزاری مسابقات یکسری استاندارد دارد که AFC حتماً لحاظ می‌کند. باشگاه پرسپولیس مکاتبات لازم را درباره شرایط استاندارد مسابقات خواهد کرد. قطعاً درباره اینکه چرا باید در تاجیکستان بازی کنیم با AFC مذاکره خواهیم کرد و درباره اتفاقاتی که در این کشور خواهد افتاد پیگیری خواهیم کرد. ما موارد مورد نیاز را از کشور میزبان و AFC مطالبه خواهیم کرد.

وی درباره این موضوع که سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به شرکت شستا واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این هم از مواردی است که جناب آقای حسین‌پور تخصصی در مورد آن صحبت خواهد کرد. فقط درباره اتفاق ورزشی این موضوع باید بگویم که اگر ابراهیم شکوری اینجاست و تیم مدیریتی باشگاه و کارمندان باشگاه در این ساختمان هستند ما نماینده 40 میلیون هوادار هستیم و به هیچ عنوان از حق هواداران‌مان نخواهیم گذشت. ما سؤالات متعددی از فدراسیون فوتبال، شرکت شستا و سایر نهادها داریم که چطور چنین اتفاقی افتاده است. ما هیچ مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال، شستا و مرجع قضایی نداشتیم که بخواهیم پاسخگو باشیم، ولی یکسری اقدامات انجام دادیم که آقای حسین‌پور پاسخگو خواهد بود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که «باشگاه پرسپولیس پیگیر برابری بازی‌ها پیش از دربی خواهد بود یا تسلیم برنامه‌ریزی سازمان لیگ خواهد شد؟»، گفت: درباره برنامه سازمان لیگ فکر می‌کنم سه چهار هفته‌ای است که ما درگیر موضوع هستیم و به صورت مکتوب درخواست‌مان را ارسال کردیم و یک درخواست منطقی و مناسب بود هم برای لیگ هم پرسپولیس، ولی ما موفق شدیم براساس قوانین فوتبال کشورمان بازی با سپاهان را تغییر دهیم و همچنین تاریخ دربی عقب بیفتد. با این حال ما می‌خواستیم آن اتفاقی که در نیم فصل اول افتاد در نیم‌فصل دوم هم رخ دهد، همچنین با محدودیتی که سازمان لیگ دارد ما از هواداران‌مان می‌خواهیم که شاید در حق ما اجحاف شده و مثل نیم‌فصل اول برنامه‌ریزی نشده باشد و به گفته بعضی از دوستان درباره پرسپولیس عدالت رعایت نشده باشد ولی آنها از این به بعد انرژی مثبت بدهند، چون دو بازی سخت با سپاهان و استقلال داریم. آنها کمک کنند تا موفق باشیم.

شکوری درباره آخرین وضعیت شکایت باشگاه پرسپولیس از استوکس، توضیح داد: برای ما هنوز هم سؤال است که استوک چطور با باشگاه قرارداد بسته است! باشگاه به فیفا شکایت کرده است و در این مورد هم معاونت حقوقی توضیح خواهد داد.

وی در مورد همکاری یا عدم همکاری با شرکت آتیه داده پرداز در سال آینده نیز گفت: قرارداد ما این ماه به پایان می‌رسد. باشگاه نامه فرستاده است و منتظریم ببینیم این شرکت دوست دارد قراردادش را ادامه بدهد یا خیر. بعد باشگاه پرسپولیس نقاط ضعف و قوت را خواهد گفت و امیدوارم منافع باشگاه و خواسته هواداران حفظ و تأمین شود.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در ادامه در مورد لو رفتن ترکیب این تیم شب قبل از بازی عنوان کرد: بنده هم مثل شما فضای مجازی و رسانه را رصد می‌کنم و می‌دانم این دغدغه هواداران است. خواهش من این است که وارد بازی عده‌ای نشویم. این مسئله خوب نیست و هم ما و هم کادر فنی نارحت می‌شویم، ولی اینکه تمام فکر و ذکرمان را روی این موضوع بگذاریم، شاید خیلی به کمک باشگاه نیاید. مطمئن باشد ما پیگیر این موضوع هستیم. به خصوص از کانال‌هایی که برای باشگاه حاشیه‌سازی می‌کنند. امروز معاون حقوقی پیگیری خواهد کرد و هر شخصی بخواهد حاشیه‌سازی کند قطعاً برخورد حقوقی انجام خواهد شد.

شکوری در پاسخ به سؤالی در مورد مذاکره باشگاه با شجاع خلیل‌زاده برای فصل بعد و اینکه گفته می‌شود توافقاتی نیز در این زمینه انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه خلیل‌زاده در هتلی بود که ما هم آنجا بودیم، چنین شایعاتی مطرح شد، ولی باید بگوییم تیم پرسپولیس در گوا کاملاً در قرنطینه بود و حتی بازیکنان خودمان هم به اتفاق یکدیگر نمی‌توانستند بروند. اینکه یک بازیکن از تیم دیگری به اتاق ما بیاید، نشدنی بود. بحثی هم درباره اینکه خلیل‌زاده فصل بعد در تیم ما باشد مطرح نشده است.

«آیا باشگاه می‌تواند وعده حفظ بازیکنان را بدهد؟»، وی در پاسخ به این پرسش نیز گفت: باشگاه از ماه قبل به این فکر بوده و با چند بازیکن مثل سیامک نعمتی و عبدی تمدید قرارداد انجام شده است. با سایر بازیکنان هم سعی کردیم ارتباط برقرار کنیم و چه شفاهی و چه کتبی، درخواست کردیم به باشگاه بیایند. تمام سعی‌مان را می‌کنیم که همه بایکنان را حفظ کنیم، ولی طبق شنیده‌هایی که ما داریم بازیکنان ما پیشنهادات 40 تا 50 میلیاردی دارند که کار را سخت می‌کند، ولی ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازیکنان را حفظ کنیم. می‌دانیم بازیکنان عاشق پرسپولیس هستند و امیدوارم در تیم‌مان بمانند.

وی در ادامه درباره پرونده شستا توضیح داد: درباره پرونده شستا تا به این لحظه هیچ چیزی به باشگاه ابلاغ نشده است و اخطاری هم نگرفتیم، ولی هواداران ما، دوستان ما در فدراسیون و شستا باید بدانند که این دعوا بین فدراسیون فوتبال و شرکت شستاست و باشگاه پرسپولیس هیچ نقشی ندارد. فدراسیون به اندازه کافی دارایی دارد که اگر بخواهند وصول کنند، باید سراغ آن دارایی‌ها بروند. سؤال ما از فدراسیون فوتبال و شستا این است که چرا سراغ پرسپولیس آمدید؟ چرا زمانی که تیم ما به‌عنوان قوی‌ترین تیم غرب آسیا صعود کرده و دو سه روز قبل از بازی با سپاهان این موضوع مطرح شده است؟ این موارد سؤالات ماست. ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که این ساختمان برای پرسپولیس باقی بماند، ولی هواداران ما باید بدانند که شرکت شستا تا این لحظه 25 میلیارد دریافتی داشته و این موضوع هیچ ربطی به پرسپولیس ندارد. جناب دادکان عزیز این ساختمان را برای پرسپولیس خریداری کرده است و همه فوتبالی‌ها می‌دانند که متعلق به باشگاه پرسپولیس است. اگر دوستان تابلوی باشگاه را ببیند مشخص است که چه سالی این ساختمان به پرسپولیس داده شده و باشگاه پرسپولیس مالک این ساختمان است. قطعاً همه ما با تمام وجود از حق هواداران و پرسپولیس دفاع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «پول‌هایی که رئیس هیئت مدیره باشگاه کمک کرده است، قرض بوده است؟»، خاطرنشان کرد: کلیه فضای درآمدزایی باشگاه در اختیار کارگزار محترم است و باشگاه پرسپولیس هیچ فضای درآمدزایی تا زمانی که در این قرارداد هست، ندارد. توسط دوستان یک مبلغی دریافت شده که در قرارداد است و ما باید تا پایان قرارداد ادامه دهیم. مبالغی که آقای صدری دادند قطعاً قرض بوده است، چون هیچ راه درآمدزایی وجود ندارد. ما براساس درآمدهایی که در AFC و فیفا داریم قرض گرفتیم و به خاطر اینکه پرسپولیس دچار مشکل نشود زحمت کشیدند که پرونده‌های مثل بودیمیر و ... را تقبل کردند. امیدواریم هرچه سریعتر مبالغ ما در AFC آزاد شود تا این قرض‌ها را پرداخت کنیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که باشگاه پرسپولیس 72 میلیارد قرض کرده است و این مبلغ به اندازه پاداش آسیایی سرخپوشان است، گفت: رقم دقیق را مدیرعامل باشگاه می‌داند. ما همه به امید زنده هستیم و نمی‌توانیم صبر کنیم باشگاه دچار مشکل شود. فکر می‌کنم این خواسته هواداران باشد که باشگاه ما همچنان با قدرت در کورس مسابقات بماند و این موضوع لازمه‌اش این است که بتوانیم چرخ باشگاه را بچرخانیم. از هواداران می‌خواهیم که از نظر مالی و معنوی با طرح‌هایی که کارگزار دارد، کمک کنند. به خصوص اینکه در بحث رسانه تمام اخبار رسمی را از کانال باشگاه دنبال کنند. ما همه مسائل را شفاف در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود مدیریت باشگاه درباره اتفاقات یک ماهه گذشته باشگاه منفعل عمل کرده است، تصریح کرد: درباره سازمان لیگ شفاف صحبت کردم. ما مذاکرات و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. تاریخ بازی سپاهان که تغییر کرد حاصل همین صحبت‌ها بود. درباره ساختمان، یک موضوعی است که چندین سال است وجود دارد و ربطی به مدیریت باشگاه ندارد. این دعوای فدراسیون فوتبال و شستاست و باشگاه پرسپولیس مراحل قانونی‌اش را طی می‌کند و آقای حسین‌پور پاسخ کافی خواهد داد.

شکوری درباره اینکه بازیکنانی که قراردادشان در حال اتمام است دعوت باشگاه برای تمدید قرارداد را نپذیرفتند، گفت: چنین چیزی نیست. طبق شواهدی که خود بنده دارم و در کنار دوستان بودم، این را می‌دانم که بازیکنان ابراز تمایل کردند برای حضور در باشگاه و تمدید قرارداد. یکسری مباحث مالی وجود دارد و باید واقع‌بین باشیم. بازیکنان ما فیکس تیم ملی هستند و پیشنهادهای بالایی دارند. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازیکنان را حفظ کنیم. واقعاً کار سختی است و هواداران این موضوع را می‌دانند. یکسری افراد هم به شایعات دامن می‌زنند. بازیکنان ما ابراز تمایل کردند و ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا بازیکنان را حفظ کنیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد پرداخت بدهی دستیار دایی (میاچ) و بنگستون هم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره پرونده‌های بدهی صحبت کنیم کیس زیاد است و وقت می‌گیرد. با توجه به تیم حقوقی خوبی که در باشگاه مستقر شده و در حدود 70 پرونده حقوقی که وجود دارد و می‌تواند دردسرساز شود، براساس اولویت‌بندی این موارد را جلو می‌بریم تا مشکلی پیش نیاید.

نظرات بینندگان