arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

۱۵۰ نیروی تخصصی در جستجوی معدنچیان محبوس معدن طزره دامغان / از وضعیت ۲ معدنچی اطلاعی در دست نیست

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: ۱۵۰ نفر در قالب پنج تیم تخصصی وظیفه برداشت آوار معدن طزره دامغان برای نجات ۲ معدنچی محبوس را برعهده دارند. وی خاطرنشان کرد: تلاش گروه های امدادی برای یافتن ۲ کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان ادامه دارد اما هنوز از وضعیت این ۲ نفر اطلاعی در دست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: ۱۵۰ نفر در قالب پنج تیم تخصصی وظیفه برداشت آوار معدن طزره دامغان برای نجات ۲ معدنچی محبوس را برعهده دارند.

منصور شریف  افزود: حدود ۹۰ ساعت از وقوع حادثه معدن می‌گذرد و کار آواربرداری توسط تیم‌های تخصصی بدون وقفه و با تلاش فراوان برای رسیدن به ۲ کارگر محبوس معدن در حال انجام است.

وی ادامه داد: از روز گذشته یک تیم تخصصی دیگر به منظور استفاده حداکثری از توان و سرعت بخشیدن به روند آواربرداری، به نیروهای موجود اضافه شده است که تمامی این نیروها از پرسنل شرکت و تعدادی از کارکنان ساکن استان گلستان، در معادن متعلق به شرکت هستند.

شریف اضافه کرد: به دلیل جلوگیری از بروز حادثه دیگر و حفظ امنیت در کار، تیم‌های تخصصی با ایمنی کامل جهت برداشت حجم سنگین آوار و سنگ های مسیر آواربرداری، در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش گروه های امدادی برای یافتن ۲ کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان ادامه دارد اما هنوز از وضعیت این ۲ نفر اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، کارگاه این معدن به طول ۸۰ در ۸۰ سانتی متر است که جهت افزایش سرعت آواربرداری و خارج کردن سنگ های درشت، ضمن رعایت ایمنی، استحکام بخشی و نصب ستون های چوبی، کارگاه به میزان ۱۶۰ سانتی متر و ۲ متر ارتفاع، تعریض شده است.

حادثه معدن زغال سنگ در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٠ در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ نفر کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شده اند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

نظرات بینندگان