arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

کارشناس صداوسیما: انگیزه ازدواج و همسرداری با بدحجابی در جامعه از بین می‌رود / این چت‌ها و لایوها مشکلات زیادی دارد و باید بسیار مراقب باشیم

استاد حوزه علمیه گفت: اینکه برخی خانم‌ها می‌گویند اگر کمی مانتوی ما تنگ و کوتاه باشد چه اتفاقی می‌افتد، پاسخ این است که جوانان مجردی زیادی در کشورمان زندگی می‌کنند و انگیزه ازدواج و همسرداری با این بدحجابی از بین می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: استاد حوزه علمیه گفت: اینکه برخی خانم‌ها می‌گویند اگر کمی مانتوی ما تنگ و کوتاه باشد چه اتفاقی می‌افتد، پاسخ این است که جوانان مجردی زیادی در کشورمان زندگی می‌کنند و انگیزه ازدواج و همسرداری با این بدحجابی از بین می‌رود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت لوط پیامبر کریم و دلسوز و مظهر مبارزه با شهوت‌رانی و فساد اخلاقی بود و برای هدایت قوم خود سخت و رنج زیادی متحمل شد.

وی بابیان اینکه شهوت‌رانی سبب سقوط جامعه می‌شود، افزود: خداوند غرایزی به ما داده است که یکی از آن‌ها شهوت جنسی است و راه کنترل آن ازدواج و تشکیل خانواده است، اگر این شهوت درمسیر حرام و بی‌بندوباری قرار گرفت بر اساس روایات شهوت‌رانی عقل و دین انسان را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: ممکن است شهوت‌رانی در ابتدا خوب باشد ولی درآخر زحمت و آبروریزی به همراه دارد، در روایت آمده است که کسانی که شهوت‌رانی می‌کنند سبب بهم ریختگی در جامعه می‌شوند.

 

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: خداوند در سوره مریم می‌فرماید در آینده دو آسیب سبب گمراهی جامعه می‌شود که یکی نماز ضایع می‌شود و نمازخوان کم می‌شود و همچنین شهوت‌رانی زیاد می‌شود و این موضوعات سبب انحراف می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در جامعه برای پرهیز از فساد دستوراتی داریم که یکی از آن‌ها پیش‌گیری است، در قرآن کریم تأکید شده است باید چشم از نامحرم ببندید و در اسلام بر حجاب تأکید شده است، متأسفانه برخی شبهه می‌کنند موضوع حجاب در کجای قرآن است ولی در چند سوره قرآن نسبت به این موضوع تأکید شده همچنین درآیات الهی آمده است که‌ای پیامبر به زنان بگو لباس بلند بپوشند تا به حجاب شاخص شوند.

وی گفت: رسول خدا در منزل بودند که خواهر همسرشان آمد که کمی لباسشان نازک بود و حضرت صورتشان را برگرداند و فرمودند برای زن جایز نیست لباس نازک بپوشد، همه مراجع بر حجاب تأکید کرده‌اند و بانوان وظیفه‌دارند نسبت به رعایت امر حجاب اهتمام داشتند.

انگیزه ازدواج و همسرداری با بدحجابی در جامعه از بین می‌رود

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اینکه برخی خانم‌ها می‌گویند اگر کمی مانتوی ما تنگ و کوتاه باشد چه اتفاقی می‌افتد، جوانان مجردی زیادی در کشورمان زندگی می‌کنند و انگیزه ازدواج و همسرداری با این بدحجابی از بین می‌رود، در غرب افراد نیمه عریان و عریان حضور دارند و انگیزه برای ازدواج وجود ندارد و کانون خانواده در غرب ازهم‌پاشیده است.

حجاب سبب آرامش روانی و روحی می‌شود

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی گفت: کسی تصور نکند بدحجابی و برهنگی گناه را عادی می‌کند نخیر قبح آن از بین می‌رود، در فساد سراغ شیوه‌های بالاتر می‌روند و هدف از حجاب آرامش روانی و روحی است و سبب انگیزه جوانان برای ازدواج می‌شود و اینکه روابط آسان و ولنگاری در جامعه وجود داشته باشد جوانان سراغ ازدواج و همسرداری نرفته و کانون خانواده از هم می‌پاشد.

رفیعی ادامه داد: به خدا قسم ولنگاری به دنیا و آخرت ضرر می‌رساند و دختران و پسران دچار مشکلات زیاد می‌شوند، نباید محرک راه رفت و لباس پوشید و حتی قرآن به زنان پیامبر (ص) می‌گوید محرک حرف نزنید.

نسل جوان مراقب آسیب‌های فضای مجازی باشد

وی عنوان کرد: با توجه به فضاهای مجازی این سخنان برای ما سخت شده است و این چت‌ها و لایوها مشکلات زیادی دارد و باید بسیار مراقب باشیم، با گفت‌وگو و صحبت و بحث و مناظره مخالف نیستیم ولی اینکه دخترخانمی حجاب خود را کنار بگذارد و نیمه برهنه شود اصلاً درست نیست و باید از خدا بخواهیم فرزندان ما را حفظ کند، دین‌داری بسیار سخت شده است و شهوت از عواملی است که شیطان گفته برای آن برنامه دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: قرآن می‌فرماید شهوات سم است، سه راهکار برای برخورد با شهوت‌رانی داریم که رعایت حجاب مهم‌ترین آن است همچنین نباید فیلم مبتذل نگاه کرد، در فضای مجازی مراقب باشیم و در عمل باید گسترش ازدواج تأکید شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بیان کرد: حضرت لوح نماد مبارزه با شهوت‌رانی است و اینکه شاید همانند قوم لوط باران سنگ نیاید ولی دنیا گرفتارشده است و روایت داریم هرچه معصیت جدید بیاید انسان گرفتار بلاهای جدید می‌شود که نمونه آن کرونا است که همه دنیا گرفتار آن شده‌اند.

حجاب سبب عزت و عظمت می‌شود و ولنگاری عفت را از بین می‌برد

وی با تأکید بر اینکه حجاب به خواهران عزت و عظمت می‌دهد و ولنگاری زمینه ازدواج و فرزند داری و عفاف را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) غیرت الله است و در گودال قتلگاه قرار دارد و در حال جان دادن است ولی هنگامی‌که به خیمه‌ها حمله می‌کنند می‌گوید اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و من هنوز زنده‌ام.

نظرات بینندگان