arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

خطیب‌زاده: مذاکرات وین برای چانه‌زنی نیست / فضای گفت‌وگوها مثبت است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که تمامی بده بستان ها و چانه زنی ها در جولای ۲۰۱۵ پایان یافت، گفت: واشنگتن باید بداند که گفت وگوهای وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی و مذاکره نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی با برنامه «مورنینگ جو» شبکه ان.بی.سی آمریکا درباره مذاکرات جاری در وین و در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید در این دور از گفت وگوها در وین، تفاهمی حاصل خواهد شد؟ گفت: فضا مثبت است، اگرچه پیشرفت ها احتمال ناکافی بوده است.

وی افزود: اما پیشرفت ها به اندازه ای بوده که هم اکنون در مرحله تنظیم پیش نویس ها و مفاهمه بین تمام طرف ها آغاز شده است. روند کار سریع نیست، با توجه به این که اختلافاتی درباره موضوعاتی وجود دارد. این نکته مهم است که واشنگتن باید بداند که گفت وگوهای وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی و مذاکره نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تمامی بده بستان ها و چانه زنی ها در جولای ۲۰۱۵ پایان یافت. ما هم اکنون در وین دور هم جمع شدیم تا بر این موضوع متمرکز شویم که چگونه آمریکا می تواند به پایبندی کامل به توافق بازگردد و طرح پایبندی در برابر پایبندی اجرا شود. خیلی زود است که به نوعی قضاوت داشته باشیم و جمع بندی کنیم.

نظرات بینندگان