arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

رویترز: آمریکا یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده / این پیشنهاد شامل برداشتن تحریم‌های بانکی، نفتی و گازی است

رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شد: واشنگتن یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده است که شامل برداشتن تحریم‌ها در بخش‌های کلیدی مثل نفت، گاز و بانکداری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شد: واشنگتن یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده است که شامل برداشتن تحریم‌ها در بخش‌های کلیدی مثل نفت، گاز و بانکداری است.

به گزارش رویترز، مقام های اروپایی، ایرانی و آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که هنوز شکاف های عمیق و گسترده ای بین واشنگتن و تهران برای از سرگیری پایبندی به مفاد برجام وجود دارد، با این حال یک مقام آمریکایی گفت، احتمال دستیابی به توافق طی هفته های آینده وجود دارد اگر ایران نیز مصمم به دستیابی به توافق باشد.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده در جمع خبرنگاران گفت: آیا این احتمال وجود دارد که شاهد بازگشت مشترک و دوجانبه به مفاد توافق هسته ای طی هفته های آینده باشیم یا یک تفاهم درباره پایبندی دوجانبه ؟ بله این احتمال وجود دارد.

وی در ادامه افزود: آیا این محتمل است؟ تنها زمان مشخص خواهد کرد زیرا همان طور که گفتم؛ این مساله در نهایت یک تصمیم سیاسی است که باید در ایران گرفته شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا نیز گفته است: واشنگتن هنوز نمی داند آیا ایران آماده است تصمیمات لازم برای بازگشت به پایبندی به مفاد برجام را اتخاذ کند یا نه.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفت: واشنگتن یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده است که شامل برداشتن و حذف تحریم ها در بخش های اصلی و کلیدی مثل نفت، گاز و بانکداری است و آمادگی خود را برای کاهش تحریم های مربوط به تروریسم و حقوق بشر اعلام کرده است.

این دیپلمات اروپایی افزود: ایران عزم و آمادگی خود را برای محدودکردن کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته یا منهدم کردن آنها نشان نداده است.

نظرات بینندگان