arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

نکونام: در تهران از فوتبال خداحافظي مي‌کنم!‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درحالي که عنوان مي شود جواد نکونام قرار است به زودي به ايران بازگردد و در يکي از تيم هاي ليگ برتري بازي کند اما تيم هاي قطري الغرافه و الريان با پيشنهادي اغواکننده کاپيتان تيم ملي ايران را وسوسه کرده اند.

جواد نکونام به روزهاي پاياني‌اش در اوساسونا نزديک مي‌شود. در جولاي‌2006، بعد از رقابت‌هاي جام‌جهاني آلمان، ستاره ايراني با عقد قراردادي‌3 ساله به باشگاه اوساسونا پيوست. نکو، اولين بازي خود را با پيراهن اوساسونا مقابل بارسلونا انجام داد. جواد خيلي زود تبديل به بازيکن ثابت اوساسونا شد. در فصل اول 24 بازي براي اين تيم انجام داد و دو گل زد. در فصل دوم به دليل پارگي رباط صليبي تنها دو بازي انجام داد‌ اما در فصل سوم او در 35 مسابقه 8 گل زد و بهترين بازيکن فصل اوساسونا شد، به شکلي‌ که با پيشنهاد جدي‌ دو باشگاه اتلتيکو‌مادريد و مايورکا روبه‌رو شد. او در دو فصل گذشته نيز به ترتيب 31 بازي(3 گل) و 26 بازي (6گل) انجام داد و در فصل جاري نيز تا به حال 29 بازي براي تيمش انجام داده و 5 گل به ثمر رسانده است. او امسال در کوپا‌دل‌ري نيز يک گل براي اوساسونا زد. جواد تا به حال‌147 بازي در لاليگا براي اوساسونا انجام داده و‌24 گل براي اين تيم به ثمر رسانده است. نکو در حالي به روزهاي پاياني‌اش در اين تيم نزديک مي‌شود که يک بار با اوساسونا به نيمه‌نهايي جام يوفا رفته.


جواد در اين باره به خراسان مي‌گويد: «البته هنوز فصل تمام نشده. بگذاريد تمام شود، بعد در اين باره صحبت مي‌کنيم ولي چيزي که مشخص است من پيشنهادهايي دارم. باشگاه هم به دليل مشکلات اقتصادي‌‌ که تمام باشگاه‌هاي اسپانيايي و اروپايي با آن مواجه هستند، سعي دارد هزينه‌هايش را کاهش دهد.» در حال حاضر الريان قطر پيشنهاد دو ميليون يورويي به او داده، از ترکيه نيز پيشنهاد دارد.


محمود‌رضا فاضلي مدير‌برنامه‌هاي اين بازيکن نيز مي‌گويد: «پيشنهادات زيادي به دست ما رسيده که در رسانه‌هاي ايران هم انعکاس داشته. اين اخبار کاملا درست است.» او درباره احتمال جدايي نکو از اوساسونا نيز مي‌گويد: «چيزي که وجود دارد، بررسي اين پيشنهادها توسط جواد است. در سال‌هاي گذشته هم به جواد زياد پيشنهاد مي‌رسيد اما او اصلا به آن‌ها توجه نمي‌کرد ولي الان دارد اين پيشنهادها را بررسي‌‌ مي‌کند. اوساسونا با مشکلات مالي روبه‌روست و شايد اين مسئله، دردسرساز باشد. چيزي که مشخص است، ما با باشگاه‌هاي ديگر هم مذاکره خواهيم کرد. شايد جواد جدا شود و شايد هم مانند سال‌هاي قبل دوباره در لحظات آخر با اوساسونا تمديد کند.»

اما اين‌‌ روزها شايعات زيادي درباره بازگشت نکو به ايران وجود دارد. خود او در اين باره مي‌گويد: «يک چيز را نمي‌توانم کتمان کنم و آن اين است که قطعا يک روز به ايران برمي‌گردم و بازي مي‌کنم. دوست دارم در اروپا آخرين تيمم اوساسونا باشد اما اگر به ايران آمدم، دوست دارم در تهران از فوتبال خداحافظي کنم.» آن‌ها که با جواد از نزديک آشنا هستند مي‌دانند که او يک استقلالي است. علي فتح‌ا..‌.زاده نيز از يکي دو ماه پيش تماس‌هايي با نکونام داشته و از او خواسته فصل بعد راهي استقلال شود اما مدير‌برنامه‌هاي جواد مي‌گويد: «فعلا هيچ چيز معلوم نيست. من خودم دوست دارم او در اروپا بماند و ادامه دهد ولي خودش بايد تصميم آخر را بگيرد.»

نظرات بینندگان