arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیپلمات اروپایی: دور جدید مذاکرات برجام بسیار مهم است

با افزایش گمانه‌زنی ها درباره احیای برجام، یک دیپلمات بلندپایه اروپایی دور جدید مذاکرات برجام را بسیار مهم توصیف کرد. این دیپلمات اروپایی عنوان کرد: اکنون در حال آغاز دور بسیار مهمی از مذاکرات هستیم که احتمالاً طولانی‌تر از سه دور قبلی خواهد بود. به گفته او هر کدام از طرف‌ها نظر متفاوتی دارد که توافق باید چگونه باشد و اکنون باید آن را روی کاغذ بیاوریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: با افزایش گمانه‌زنی ها درباره احیای برجام، یک دیپلمات بلندپایه اروپایی دور جدید مذاکرات برجام را بسیار مهم توصیف کرد که احتمالا طولانی‌تر از دورهای قبلی خواهد بود.

خبرنگار ارشد وال‌استریت ژورنال به نقل از این دیپلمات اروپایی در توئیتی نوشت: کارهای زیادی باید انجام شود و کار بسیار بسیار پیچیده‌ای برعهده داریم. وی افزود: جزئیات زیاد و مسائل مختلفی وجود دارد که باید حل‌ و فصل شوند.

این دیپلمات اروپایی عنوان کرد: اکنون در حال آغاز دور بسیار مهمی از مذاکرات هستیم که احتمالاً طولانی‌تر از سه دور قبلی خواهد بود. به گفته او هر کدام از طرف‌ها نظر متفاوتی دارد که توافق باید چگونه باشد و اکنون باید آن را روی کاغذ بیاوریم.

او این مطلب را پس از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام بیان کرد که در نتیجه آن مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس بلافاصله آغاز شود. در این جلسه که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد همه طرف‌ها یکبار دیگر بر جدیت خود برای حصول نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

پیشتر رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام گفته بود؛ کمیسیون مشترک در جلسه امروز خود دور جدیدی از مذاکرات مربوط به احیای کامل توافق هسته ای را آغاز کرد.

«میخائیل اولیانوف» در توئیتی افزود که شرکت کنندگان درباره ضرورت سرعت بخشیدن به روند احیای کامل برجام توافق کردند و «به نظر می‌رسد که هیات‌ها تا زمانی که برای رسیدن به هدف (توافق نهایی) نیاز باشد آماده ماندن در وین هستند»

جلسات اخیر اعضای برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، از ۱۳ فروردین ماه امسال در حال برگزاری است.



نظرات بینندگان