arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

دستگيري سارقان مامورنما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: در پي ارجاع پرونده هاي متعدد سرقت از منزل و اخاذي تحت پوشش مامور از کلانتري ها به پليس آگاهي استان، شناسايي و دستگيري سارقان اخاذ در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در ادامه تحقيقات فني ماموران و دعوت از شکات به پليس آگاهي و بررسي توضيحات آنها در خصوص نحوه سرقت ها مشخص شد که کليه مالباختگان پس از خروج از بانک در حاليکه مبالغ زيادي وجه نقد به همراه داشته اند پس از طي مسافتي بوسيله يک دستگاه خودرو ريو متوقف و سرنشينان آن با معرفي خود تحت عنوان مامور پليس آگاهي، مواد مخدر، اطلاعات و... پس از بازرسي از خودرو و يا کيف دستي شاکي، با مطرح کردن اين موضوع که پول هاي وي جعلي بوده و او حامل مواد مخدر مي باشد در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه نقد مالباخته کرده و بلافاصله از صحنه متواري مي شوند.

سرهنگ حميدرضا گل صباحي اضافه كرد: با توجه به تشابه در اظهارات شکات در خصوص نحوه سرقت ها فرضيه حضور فرد ديگري در بانک که سوژه ها را شناسايي کرده و اطلاعات مورد نظر را به سارقان مي داد، قوت گرفت.

رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: ماموران در نهايت طي انجام کارهاي اطلاعاتي و تحقيقات فني و پليسي ، ردپاي يک زن را که در تمام اين سرقت ها شکات را تحت نظر قرار مي داد شناسايي کرده و از طريق اين زن با به دست آوردن سرنخي از يکي از همدستان سارق وي مشخص شد که سارق مورد نظر به نام «فرشاد - س» قصد خريد خودرو از نمايشگاهي در کرج را دارد بنابراين دو اکيپ زبده از ماموران پليس آگاهي با مراجعه به محل مورد نظر و تحت نظر قرار دادن نمايشگاه به صورت نامحسوس در يک فرصت مناسب و طي يک عمليات غافلگيرانه متهم نامبرده را دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.

متهم دستگير شده پس از شناسايي از سوي مالباختگان در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر سرقت و اخاذي از شهروندان بوسيله دو دستگاه خودرو ريو و پژو با همدستي هشت نفر ديگر اعتراف کرد.

سرهنگ گل صباحي تصريح کرد: در ادامه تحقيقات و اقدامات فني پليس، شناسايي و دستگيري ساير اعضاي باند در اولويت کار ماموران اين پليس قرار گرفت ، اما با توجه به مطلع شدن ساير همدستان «فرشاد - س» از دستگيري وي و متواري شدن آنها روند دستگيري متهمان وارد مرحله پيچيده اي شد.

وي افزود: ماموران با تحت نظر قرار دادن محل تردد متهمان دريافتند که اعضاي اين باند با اجاره کردن دو باب منزل در شهرهاي ملارد و شهريار با استفاده از يک دستگاه ريو مجددا مبادرت به اعمال مجرمانه خود مي کنند بنابراين با شناسايي منازل مورد نظر و هماهنگي با مقام قضايي در يک عمليات منسجم پليسي پس از محاصره مکان هاي مورد نظر متهمان به نام هاي «غلامرضا -الف»، «ليدا - ف»، «ساناز - ک» و «شهرام - ع» را دستگير و جهت بازجويي هاي بيشتر به پليس آگاهي منتقل کردند.

با دستگيري متهمان ساير اعضاي باند که پنج نفر بودند نيز با راهنمايي هاي آنها و تحقيقات پليسي شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر ۶۹ فقره سرقت منزل و ۳۴ فقره اخاذي در پوشش مامور در قالب دو باند ۹ نفره سرقت از شهروندان اعتراف کرده و از آنها چهاردستگاه خودرو ، ۶۰ ميليون ريال وجه نقد، دو دستگاه لپ تاپ ، ۱۰ دستگاه گوشي موبايل و يکدستگاه دوربين فيلمبرداري کشف و ضبط شد.

رييس پليس آگاهي استان البرز با اشاره به شگرد متهمان و نحوه سرقت ها، گفت : با توجه به اينکه اعضاي اين باند در پوشش مامور با استفاده از دو دستگاه خودرو با تردد در مقابل بانک ها و بنگاه هاي معاملاتي و گماردن يکي از اعضاي خود به عنوان رابط در بانک و انتقال اطلاعات مربوط به مشتريان بانک به سارقان از مالباختگان سرقت مي کردند از شهروندان خواست تا هنگام مراجعه به بانک يا بنگاه هاي معاملاتي و دريافت وجه نقد مراقب اطراف خود بوده و به محض مشاهده فرد يا افراد مشکوکي که آنها را تحت نظر دارند خود را به مکان امني رسانده و يا مراتب را بلافاصله به ماموران اطلاع دهند.

سرهنگ گل صباحي تصريح کرد: به افرادي که خود را مامور معرفي کرده و قصد بازرسي از خودرو يا مدارک آنها را دارند اطمينان نکرده و از آنها کارت شناسايي معتبر و يا حکم بازرسي بخواهند.

گفتني است؛ متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
نظرات بینندگان