arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

وندی شرمن: تیم آمریکا در یک هتل است، نشست ایران و ۱+۴ در هتلی دیگر؛ اروپایی‌ها بین دو طرف در حال رفت و آمدند تا به نقطه‌ای مهم برسیم

معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در اندیشکده «آتلانتیک» صحبت می‌کرد، اظهارات خود تصریح کرد، من امیدوارم که بتوانیم به تفاهمی دست یابیم که توافق فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، را بتوان تمدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با اشاره به حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، اظهار داشت، اما هنوز راه درازی برای پیمودن باقی مانده است.

به گزارش «انتخاب»؛ معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در اندیشکده «آتلانتیک» صحبت می‌کرد، اظهارات خود تصریح کرد، من امیدوارم که بتوانیم به تفاهمی دست یابیم که توافق فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، را بتوان تمدید کرد.

وندی شرمن در ادامه اظهارات خود به نقش اروپا در دستیابی به توافق برجام در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت٬ هم اکنون نیز اروپا در خط مقدم این مذاکرات در وین قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، همانطور که می‌دانید آمریکا در این مذاکرات به طور غیرمستقیم حضور دارد.

وی افزود: تیم ما در یک هتل مستقر است و نشست اروپا، روسیه، چین و ایرانی‌ها در یک هتل دیگر برگزار می‌شود و اروپایی‌ها واقعاً بین دو طرف در حال آمد و رفت هستند تا بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که مهم است.

نظرات بینندگان