arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۴هزار و ۷۶۴واحد افت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۴هزار و ۷۶۴واحد افت کرد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در بیش از ۲۶۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴ هزار و ۷۶۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۹۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج و فارس و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، بانک پاسارگاد و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۳۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۸۳۶ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۵۴۴ واحد، آزاد شناور ۳۰۴۱ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۶۱ و ۱۴۸۹۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴۹۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۷۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۶۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان