arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

تزریق ۳۰۸ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر چین

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (شنبه) اعلام کرد که این کشور روز جمعه (۷ می) ۱۰.۵ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق کرده است. بدین ترتیب ۳۰۸.۲۳ میلیون دوز واکسن تاکنون در سراسر چین توزیع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: به گزارش رویترز، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (شنبه) اعلام کرد که این کشور روز جمعه (7 می) 10.5 میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق کرده است. بدین ترتیب 308.23 میلیون دوز واکسن تاکنون در سراسر چین توزیع شده است.

این درحالی است که این نهاد یکشنبه گذشته از توزیع 270.41 میلیون دوز واکسن در این کشور خبر داده بود. سرعت توزیع واکسن کرونا در چین اخیرا افزایش چشمگیری داشته است. با اینحال باتوجه به جمعیت بالای این کشور، چین همچنان از لحاظ درصد توزیع واکسن در بین جمعیت همچنان از آمریکا عقب تر بوده که این مسئله غیرطبیعی نیست.

این کمیسیون با اشاره به صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن ساخت شرکت دولتی داروسازی سینوفارم چین گفت که انتظار می رود این واکسن در سراسر جهان ترویج شود و نقشی به مراتب بزرگ تر را در جنگ جهانی علیه اپیدمی کرونا ایفا کند.

واکسن سینوفارم چین یکی از اولین واکسن هایی است که مجوز استفاده اضطراری در چین را دریافت کرده است و با بیشترین میزان عرضه و واکسیناسیون داخلی، یکی از واکسن های معتبر در سراسر جهان محسوب می شود.

سینوفارم اولین واکسن تولید شده توسط یک کشور در حال توسعه است که برای استفاده اضطراری به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده و در عین حال ششمین واکسن ضد بیماری کووید-19 در کل جهان است که مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است.

نظرات بینندگان