arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

شرایط شیوع کرونا در فارس شکننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند کاهش آمار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا، به مراکز بیمارستانی در فارس، برلزوم تداوم رعایت سه اصل بهداشتی موثر بر پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید و اضافه کرد که شرایط شیوع این بیماری در فارس شکننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند کاهش آمار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا، به مراکز بیمارستانی در فارس، برلزوم تداوم رعایت سه اصل بهداشتی موثر بر پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید و اضافه کرد که شرایط شیوع این بیماری در فارس شکننده است.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۱۸ اردیبهشت در جلسه ارائه آخرین آمار وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان فارس، گفت: تعداد تست‌های تشخیصی مولکولی انجام شده از ابتدای شیوع کرونا در فارس تا امروز، به عدد ۸۵۶ هزار و ۲۰۰ مورد رسیده که با بررسی آنها، ۲۴۸ هزار و ۵۳۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی با بیان اینکه از ابتدای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۹۶ هزار و ۵۴۳ مورد تست سریع در فارس انجام و به شناسایی ۱۳ هزار و ۹۰۳ بیمار مثبت منتهی شده است، گفت: مجموع بیماران شناسایی شده در استان فارس تا روز ۱۸ اردیبهشت ۲۶۲ هزار و ۴۴۱ نفر بوده است.

او با بیان اینکه ۲۳۶ هزار و ۹۸۰ بیمار طی این مدت بهبود یافته‌اند، گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس امروز ۱۸۷۱ نفر و تعداد افراد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی ۳۰۴ نفر اعلام شده است.

همتی ضمن ابراز تاسف از جان باختن ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: با اضافه شدن این تعداد فوتی، مجموع قربانیان بیماری کووید-۱۹ در فارس از ابتدای همه گیری تاکنون به ۴۲۰۳ نفر رسیده است.

آمار جانباختگان کرونا به تفکیک شهرستان های استان فارس

او با یادآوری اینکه بیشترین تعداد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان فارس، مربوط به شهرستان شیراز است، گفت: از کل تعداد فوت شدگان، ۱۹۱۵ مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

همتی ادامه داد: بعد از شیراز، شهرستان‌های مرودشت با ۲۹۷، کازرون با ۲۳۲، داراب با ۱۱۲ و آباده با ۱۰۴ مورد فوتی، بیشترین موارد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را داشتند.

او گفت: از کل موارد فوت، ۸۹ مورد در ممسنی؛ ۶۸ مورد در اقلید؛ ۶۰ مورد در استهبان؛ ۵۷ مورد در لامرد؛ ۵۴ مورد در فیروزآباد؛ ۵۴ مورد در نی ریز؛ ۵۳ مورد در کوار؛ ۴۳ مورد در سپیدان؛ ۳۸ مورد در قیروکارزین؛ ۳۷ مورد در خرامه؛ ۳۵ مورد در کوهچنار؛ ۳۵ مورد در زرقان؛ ۳۳ مورد در خرمبید؛ ۳۳ مورد در رستم؛ ۲۹ مورد در زرین دشت؛ ۲۹ مورد در ارسنجان؛ ۲۸ مورد در سروستان؛ ۲۵ مورد در بوانات؛ ۲۵ مورد در بیضا؛ ۲۳ مورد در پاسارگاد؛ ۱۸ مورد در مهر؛ ۱۰ مورد در فراشبند؛ ۶ مورد در بختگان و ۲ مورد در سرچهان ثبت شده است.

همتی با یادآوی اینکه سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند پیش بینی شده است، گفت: امیدوار هستیم که طی روزهای آینده و با همکاری شهروندان و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد تداوم روند کاهشی ابتلا و البته مرگ ناشی از کرونا باشیم.

ایسنا

نظرات بینندگان