arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ارتباط سلامت روان و سلامت قلب در زنان مسن

یک بررسی روی زنان بالای ۶۵ سال نشان می‌دهد که بین  سلامت روان و سلامت قلب ارتباط وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک بررسی روی زنان بالای ۶۵ سال نشان می‌دهد که بین  سلامت روان و سلامت قلب ارتباط وجود دارد.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، دکتر کارولین کارنی، می‌گوید تحقیقات تیم تحت سرپرستی وی نشان می‌دهد ارتباطاتی بین سلامت قلب و سلامت روان در زنان ۶۵ ساله وجود دارد.

 

 


اما چرا ممکن است سلامت قلب که تا این حد به سلامت روان مرتبط است به طور خاص زنان ۵۶  ساله و بالاتر را تحت تأثیر قرار دهد؟


کارولین کارنی می‌گوید:《 فکر می‌کنم در اینجا چند مورد مهم وجود داشته باشد، اولین مورد این است که بیماری‌های قلبی زنان، بیشتر تشخیص داده می‌شود و در  مردان نیز ویژگی‌هایی مانند افزایش وزن، سیگار کشیدن یا انواع رفتار‌هایی که مردان معمولاً بیشتر از زنان انجام می‌دادند، موثر است. البته افزایش وزن و مسئله دیابت نیز  مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد  و از آنجا که زنان امید به زندگی طولانی تری دارند، مشاهده خواهیم کرد که نسبت بیماری‌های قلبی به طور نامتناسبی بر زنان در آن گروه سنی تأثیر می‌گذارد. 》

 

سلامت روان

علائمی که مردان با آن روبرو هستند متفاوت از علائمی است که زنان با آن روبرو هستند و بنابراین، درک مجدد در جامعه پزشکی از اینکه بیماری قلبی در زنان چگونه به نظر می‌رسد منجر به شناخت بالاتر زمینه‌های بیماری قلبی زنان می‌شود.

 

اگر زنان در کل رفتار‌های سلامتی بهتری داشته باشند، بیماری قلبی آن‌ها احتمالاً تا اواخر زندگی ایجاد نمی‌شود، در حالی که مردان، زودتر از زنان، علائم بیماری را نشان می‌دهند.


رژیم غذایی، ورزش، خواب، کاهش استرس و فشار خون و  کلسترول، موارد مهم در هر گروه سنی محسوب می‌شوند.

زنان به طور نامتناسبی تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-۱۹ قرار گرفته اند، به طور خاص مادران شاغل برای کمک به آموزش در خانه و نظارت بر فرزندان خود تحت فشارند. این موضوع نیز در نهایت روی سلامت یا عدم سلامت قلب موثر است.

 

نظرات بینندگان