arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ایلان ماسک: رمزارز امیدوارکننده است، اما لطفا پس‌انداز زندگی خود را سرمایه‌گذاری نکنید

ایلان ماسک، کارآفرین، سرمایه‌دار، و مدیرعامل چندین شرکت از جمله تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس، در اظهاراتی جدید از مردم خواسته است در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارزها «احتیاط» پیشه کنند. ماسک ویدیویی کوتاه از ماه آوریل را به این توییت خود ضمیمه کرده که در آن سخنانی با همین مضمون گفته است. در آن ویدیو ایلان ماسک می‌گوید: «واضح بگویم، مردم نباید پس‌انداز زندگی خود را در رمزارز سرمایه‌گذاری کنند. این غیرعاقلانه است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک، کارآفرین، سرمایه‌دار، و مدیرعامل چندین شرکت از جمله تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس، در اظهاراتی جدید از مردم خواسته است در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارزها «احتیاط» پیشه کنند.

آقای ماسک که در هفته‌های اخیر یکی از مشهورترین مروجان و تشویق‌کنندگان رمزارزها بوده، علاقه ویژه‌ای از خود نسبت به دوج‌کوین بروز داده است؛ رمزارزی که ابتدا به عنوان یک شوخی مطرح شد، اما حالا ارزش کل آن بالغ بر ١٠٠ میلیارد دلار است.

وی در توییتی که اوایل بامداد امروز شنبه ١٨ اردیبهشت نوشته، گفته است: «رمزارز امیدوارکننده است، اما لطفا با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید.»

آقای ماسک ویدیویی کوتاه از ماه آوریل را به این توییت خود ضمیمه کرده که در آن سخنانی با همین مضمون گفته است. در آن ویدیو ایلان ماسک می‌گوید: «واضح بگویم، مردم نباید پس‌انداز زندگی خود را در رمزارز سرمایه‌گذاری کنند. این غیرعاقلانه است.»

وی در ادامه می‌گوید: «اگر به گمانه‌زنی علاقه‌مندید و می‌خواهید از آن لذت ببرید، احتمال زیادی وجود دارد که رمزارزها تبدیل به ارز آینده کره زمین شوند.»

توییت‌های ایلان ماسک درباره هر رمزارز غالبا موجب افزایش ارزش آن می‌شود. از زمان آغاز سرمایه‌گذاری وی در دوج‌کوین، ارزش این رمزارز رشد صعودی زیادی داشته است، به طوری که رشد آن در سال میلادی اخیر ١٠٠ برابر رشد بیت‌کوین بوده است.

نظرات بینندگان