arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

در میان مخالفت های مردمی؛ مسجد امام حسن(ع) شاهرود تخریب شد

داستان ایمن سازی و دوری از مخاطرات ساختمان قدیمی مسجد امام حسن (ع) و تلاش مردم برای حفاظت از آن در نهایت پایان خوشی نداشت و این مسجد نوستالژیک که برای مردم شاهرود دارای خاطرات بسیار خوبی است، نهایتاً با پافشاری هیئت امنا تخریب شد. هنوز مشخص نیست چرا دستگاه قضائی که حکم توقف تخریب مسجد را داده بود، به موضوع ورود نکرده و علی رغم حکم شهرداری و دستگاه قضائی، هیئت امنا مسجد را امروز جمعه و همزمان با روز قدس تخریب کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: مقاومت گروه های مردمی و دوست داران میراث فرهنگی در شهرستان شاهرود جواب نداد و با رأی هیئت امنا، امروز مسجد تاریخی امام حسن(ع) این شهر تخریب شد.

داستان ایمن سازی و دوری از مخاطرات ساختمان قدیمی مسجد امام حسن (ع) و تلاش مردم برای حفاظت از آن در نهایت پایان خوشی نداشت و این مسجد نوستالژیک که برای مردم شاهرود دارای خاطرات بسیار خوبی است، نهایتاً با پافشاری هیئت امنا تخریب شد.

 سه سال پیش هیئت امنای مسجد نسبت به امکان تخریب این بنای تاریخی هشدار دادند و نهایتاً با مدیریت وقت اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای ذی ربط مکاتباتی صورت گرفت و در نهایت ماجرا به کارشناسی عده‌ای مهندس واگذار شد.

پس از مدتی اما عدم ورود میراث فرهنگی و همچنین اوقاف و امور خیریه به مسجد و ماجرای مقاوم سازی آن و همچنین سپردن همه چیز به دست امنا در راستای تصمیم گیری درباره این بنای تاریخی، صدای دلسوزان شهر شاهرود را درآورد و نهایتاً اعتراضات نسبت به عدم مرمت اصولی این مسجد بالا گرفت و با رأی هیئت امنا به بهانه امکان ریزش مسجد آن را امروز جمعه تخریب کردند.

هنوز مشخص نیست چرا دستگاه قضائی که حکم توقف تخریب مسجد را داده بود، به موضوع ورود نکرده و علی رغم حکم شهرداری و دستگاه قضائی، هیئت امنا مسجد را امروز جمعه و همزمان با روز قدس تخریب کردند.

نظرات بینندگان