arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / پیش‌بینی کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در شمال کشور تا روز سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش محسوس هشت تا ۱۲ درجه‌دما به‌ویژه در غرب سواحل خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دوباره افزایش دما برای این مناطق بین ۹ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش محسوس هشت تا ۱۲ درجه‌دما به‌ویژه در غرب سواحل خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دوباره افزایش دما برای این مناطق بین ۹ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

«کبری رفعی اکبیری» امروز (یکشنبه) به وضعیت آب و هوای کشور اشاره کرد و افزود: از بعدازظهر امروز و اوایل شب در مناطق شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، یزد، اصفهان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد و همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: فردا (دوشنبه) نیز همین شرایط را در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز تهران، سواحل خزر، همدان، قم، مرکزی، غرب ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان ، یزد، اصفهان، لرستان، شمال چهارمحال و بخیتاری شاهد خواهیم بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: روز (سه‌شنبه) اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی و غربی، سواحل خزر، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، سمنان، نیمه شمالی سیستان و بلوستان، اصفهان، کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات هزمزگان، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، همدان، قم و مرکزی با بارش همراه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: از روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، کاهش محسوس دما به ویژه در غرب سواحل و استان اردبیل بین هشت تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته دوباره افزایش دما برای این مناطق بین ۹ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: پدیده دیگری که با آن مواجه خواهیم بود وزش باد شدید و ریزش گرد و خاک است که از روز سه شنبه تا پایان هفته برای نوار شرقی کشور رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: آسمان تهران هم امروز صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر هم افزایش ابر و وزش باد را خواهیم داشت.

وی گفت: امروز (یکشنبه) حداکثر دما در تهران ۲۹ درجه بالای صفر و حداقل دما ۱۷ درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

نظرات بینندگان