arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

جولان کرونا در هند؛ ۴۰۰ هزار مبتلا و ۴ هزار قربانی در یک شبانه‌روز

در ادامه جولان مرگبار کرونا در هند، دومین کشور پرجمعیت جهان برای چهارمین روز متوالی در شبانه‌روز گذشته بیش از ۴۰۰ هزار مبتلا و همچنین ۴ هزار قربانی را ثبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: هند برای چهارمین روز متوالی، امروز یکشنبه علیرغم اعمال محدودیت‌های شدید در برخی ایالت‌ها به منظور مهار خیز کرونا، بیش از ۴۰۰ هزار ابتلای جدید را به ثبت رساند.

طبق گزارش «رویترز»، وزارت بهداشت هند اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۴ هزار و ۹۲ نفر دیگر به جمع قربانیان کرونا در این کشور اضافه شدند تا آمار کلی آن از ابتدای همه‌گیری به رقم ۲۴۲ هزار و ۳۶۲ نفر برسد.

در همین حال، ۴۰۳ هزار و ۷۳۸ مبتلای جدید ثبت شد که آمار کلی آن را به ۲۲ میلیون و ۳۰۰ مبتلا رساند. ارقامی که به باور کارشناسان بسیار پایین‌تر از آمار واقعی است.

به گزارش «آسوشیتد پرس» در حالی که هند با خیز ادامه‌دار کرونا دست به گریبان است، فشار‌ها بر «نارندا مودی» نخست‌وزیر برای اعمال قرنطینه سراسری افزایش یافته است. هند پیشتر در ماه مارس ۲۰۲۰ وقتی که کمتر از هزار مورد ابتلا داشت، قرنطینه ملی اعمال کرده بود.

شهر «بنگلور» مرکز استان کارناتاکا با بیش از ۳۰۰ هزار مبتلای فعال بیشترین فشار کاری را دارد و بیمارستان‌های آن با کمبود تخت و اکسیژن و مرده‌سوزخانه‌های آن با تراکم اجساد مواجه است.

پیشتر یک روزنامه آمریکایی در شماره شنبه خود از وضعیت وخیم کرونادر هند خبر داد و نوشت این یک فاجعه است و بیماری در همه جا پخش شده است. هند بدترین بحران ویروس کرونا را متحمل شده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در این باره نوشت: سردخانه‌ها پر از اجساد است، گویی یک جنگ فقط اتفاق افتاده است. اجساد مردگان شبانه روز سوزانده می‌شود. در بسیاری از مکان‌ها، هر بار ده‌ها بار وحتی در شب در مناطقی خاص از «دهلی نو» مراسم خاکسپاری برگزار می‌شود. هند اکنون بیش از هر کشور دیگری از زمان ابتلا به بیماری کرونا در روز، عفونت‌ها را ثبت می‌کند.

این روزنامه نوشت دهلی نو، پایتخت ۲۰ میلیون نفری هند دچار یک فوران شدید کرونا شده است. چند روز پیش، میزان ثبت کرونا به رقم خیره کننده ۳۶ درصد رسید یعنی بیش از یک نفر از هر سه نفر آلوده بودند. این در حالی است که یک ماه پیش این رقم کمتر از ۳ درصد بود. ابتلا به کرونا به سرعت گسترش یافته و بیمارستان‌ها کاملاً پر شده اند. دارو رو به اتمام و وضعیت اکسیژن نیز همینطور است. بیماران در دروازه‌های بیمارستان یا در خانه گرفتار مانده و به معنای واقعی کلمه به سختی نفس می‌کشند.

نظرات بینندگان