arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۵هزار و ۵۹۱واحد دیگر افت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۵هزار و ۵۹۱واحد دیگر افت کرد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان در بیش از ۲۰۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۵ هزار و ۵۹۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۷۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان کیش، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و نورد آلومینیوم با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۹۵۵ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۲۰۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۸۴ واحد، آزاد شناور ۱۷۶۶۱ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۳۲۶۲ و ۲۵۱۴۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶۵۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان در ۶۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۳۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۲۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان