arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

شنای زودهنگام در دریای مازندران ۲ قربانی گرفت

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت که ۲ جوان غیربومی صبح امروز یکشنبه با ورود به آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده شهرستان بابلسر غرق شده و جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت که ۲ جوان غیربومی صبح امروز یکشنبه با ورود به آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده شهرستان بابلسر غرق شده و جان باختند.

تقی کریمیان   افزود : این ۲ جوان در ساحل پارکینگ یک بابلسر و در منطقه شنا ممنوع وارد آب شدند و به دلیل عدم تسلط به شنا در دریا جان خود را از دست دادند.
وی با اعلام اینکه این دو جوان اهل زنجان و ساکن مازندران بودند ، گفت: یکی از این افراد ۲۰ ساله و دیگری ۲۸ ساله بود که پیکر بی جانشان در ساحل بابلسر پیدا شده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام این که هنوز فصل شنا در دریای خزر فرا نرسیده است ، افزود : متاسفانه این دو جوان غیربومی به خاطر وسوسه شنای زودهنگام در دریا آن هم در منطقه ای ورود به آب در آنجا حتی در فصل شنا هم ممنوع است ، به نخستین قربانیان دریای مازندران در سال ۱۴۰۰ تبدیل شدند.

وی ادامه داد : فصل شنا در دریای خزر زمانی شروع می شود که طرح دریا با استقرار ناجیان غریق به اجرا گذاشته می شود و این زمان بندی را هم وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا انجام خواهند داد.

طرح دریا همه ساله از ماه خرداد در حدود ۴۰۰ کیلومتر از سواحل خزری مازندران به اجرا گذاشته می شود. برنامه ریزی و نظارت بر این طرح با دستگاه های مختلف دولتی و عمومی شامل هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی ، نیروی انتظامی ، فرمانداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط است .

در سال گذشته پزشکی قانونی مازندران آمار غرق شدگان را در فصل شنا و در بازه زمانی طرح سالمسازی دریای خزر را ۴۵ نفر اعلام کرد.

ایرنا

نظرات بینندگان