arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

روش های نوین تبلیغات انتخاباتی ۱۴۰۰

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روش های نوین تبلیغات انتخاباتی ۱۴۰۰

ترفندهای مهم انتخاباتی برای افزایش شانس موفقیت، ویژه کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰

هر نامزدی که قصد شرکت در رقابت مهم انتخابات را دارد، باید روش صحیح تبلیغات انتخاباتی را آموزش ببیند. شرط اصلی پیروزی در این رویداد، آگاهی و اجرای ترفندهای تبلیغاتی و جمع‌آوری ایده‌های انتخاباتی است. اصول حاکم بر تبلیغات انتخاباتی را می‌توان از اینجا به طور کامل مطالعه کرده و اگر قصد شرکت در انتخابات را دارید، در کمپین انتخاباتی خود اعمال کنید.

اگر کاندیدا و تیم رسانه‌ای او از مشاوران کاردرستی بهره بگیرند و در تبلیغات انتخاباتی شیوه های کلاسیک و مدرن را با هم به‌ کار ببرند، قطعا نتیجه‌ی موفقیت آمیزی در پایان خواهند گرفت. در ادامه از انواع تبلیغات انتخاباتی و ترفندهای مهم آن بیشتر خواهیم گفت.

کدام روش تبلیغ برای انتخابات بهتر است؟

در هر دوره از انتخابات و به سبب پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای تبلیغات انتخاباتی تغییرات قابل توجه‌ای می‌کنند. این تغییرات باعث پیش‌برد کمپین و تعیین تکنیک های انتخاباتی جدید می‌شود. در واقع به کمک چنین متدهایی می‌توان تا حد زیادی تخمین زد که درصد پیروزی کاندید مورد نظر در انتخابات چقدر است. هدف اصلی نامزدهای انتخاباتی این است که در روز رای گیری بالاترین میزان مشارکت را به دست بیاورند. سوالی که اغلب آن‌ها در این دوران از کمپین و تیم خود دارند این است که چگونه در انتخابات رای جمع کنیم؟ سوالی مهم که پاسخ آن می‌تواند راهگشا باشد.

تبلیغ برای یک نامزد انتخابات باید بر اساس قواعد و همچنین روش‌های موثر موجود صورت بگیرد. تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 1400 در واقع از چند ماه پیش از خردادماه آغاز می‌شود. اگر فردی از شرکت خود در انتخابات اطمینان دارد، باید برنامه ریزی انتخاباتی را زودتر از شروع رسمی زمان تبلیغات در نظر بگیرد. البته این به آن معناست که تبلیغات به گونه‌ای باشد که تخلف انتخاباتی محسوب نشود. باید دقت داشت که تمام موارد مربوط به اصول تبلیغات انتخاباتی بر اساس آنچه شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور اعلام می‌کند باشد. این مورد شامل انتخابات شورای شهر و روستا نیز می‌شود. با در نظر گرفتن تمام این قوانین، حال می‌خواهیم بدانیم کدام روش های نوین تبلیغات انتخاباتی کدام می‌تواند منجر به پیروزی در آن شود.

ترفندهایی برای موفقیت در تبلیغات انتخاباتی 

ساخت ویدیو تبلیغاتی: یکی از تاثیرگذارترین و ضروری‌ترین فعالیت‌هایی که کمپین انتخاباتی یک نامزد باید انجام دهد، ساخت ویدیو تبلیغاتی و یا فیلم تبلیغاتی است. در سال‌های اخیر این موضوع به‌شدت تاثیر مثبت و حتی منفی بر روی روند تبلیغات و کسب آرای نامزدها گذاشته است. اهمیت این اقدام به طوری است که تیم تبلیغاتی کاندیدا حاضر است هزینه‌ی هنگفتی برای آن خرج کند و یک تیم فیلم‌سازی حرفه‌ای را ناظر و مجری انجام این کار در نظر بگیرد. بسیاری از کارگردان‌های موفق سینمای ایران ساخت فیلم‌های تبلیغاتی را در انتخابات اخیر بر عهده گرفته‌اند. پیامی که از ویدیو و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تلویزیونی به مخاطب منتقل می‌شود، به دلیل محبوبیت محتوای ویدیویی اثر قابل توجه‌ای بر روی شرکت کنندگان در انتخابات می‌گذارد.

 ارسال پیامک انتخاباتی: تیم تبلیغاتی همواره به دنبال این است که از روشی استفاده کند که هم با سرعت بالایی پیام انتخاباتی را به انبوهی از مردم برساند و هم هزینه‌ی معقولی داشته باشد. چنین ویژگی‌ای را می‌توان در ارسال اس ام اس انتخاباتی پیدا کرد. پیامک انبوه به روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی کمک می‌کند تا پیامی که دارند که شامل شعار انتخاباتی، آخرین اخبار انتخابات، زمان گفتگوها، مناظره‌‌ها و ... است را در زمان کوتاهی به اغلب مردم برساند. شاید بتوان گفت بهترین ترفند تبلیغاتی برای جذب آرا همین ارسال پیامک انتخاباتی باشد.

 تبلیغات در شبکه‌های مجازی: واضح است که شبکه‌های مجازی در حال حاضر نقشی اساسی در نحوه‌ی ارتباط و کسب اطلاعات ضروری و مهم زندگی ما ایفا می‌کند. تاثیر کانال‌های اطلاع‌رسانی آنلاین بر روی مخاطبان باعث شده که رسانه‌های مجازی به مهم‌ترین و حتی اولین رسانه‌ی خبری تبدیل شوند. کاندیداهای انتخابات نیز از امکاناتی که شبکه‌های مجازی در تبلیغات انتخاباتی در اختیارشان می‌گذارد استفاده می‌کنند.  انتشار پست های انتخاباتی در اینستاگرام، توئیت‌های سیاسی و مرتبط با برنامه‌ی نامزدها در توئیتر، پخش ویدیوهای تبلیغاتی در آپارات و اینستاگرام، اطلاع‌رسانی از جلسات و گفتگوها در تلگرام و همچنین برگزاری جلسه آنلاین گفتگو محور در کلاب هاوس از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که تیم رسانه‌ای نامزدها باید در این شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. از دیگر روش‌هایی که می‌توان در شبکه‌های اجتماعی به‌کار برد، استفاده از چهره‌های مطرح سیاسی، هنری، ورزشی و مجازی است. دعوت این افراد به رای دادن به نامزد انتخاباتی قطعا تاثیر قابل توجه‌ای بر روی نظر مردم خواهد گذاشت.

 دیدارهای حضوری و آنلاین کاندیدای انتخابات با مردم: گفتگوی دوطرفه همواره راهکاری فوق‌العاده بر تاثیرگذاری روی مخاطب است. در این روزها که به دلیل شیوع کرونا روش‌های تبلیغات انتخابات نیز دچار تغییر شدند و امکان برگزاری تجمعات حضوری نیست، توصیه‌ی اصلی این است که نامزدها از بستر فضای اینترنت استفاده کرده و دیدارهای آنلاین با انبوهی از طرفداران و شرکت‌کنندگان در انتخابات ترتیب دهند.

شعار انتخاباتی: تاثیری که انتخاب یک متن کوتاه انتخاباتی که همان شعار باشد بر روی مردم می‌گذارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بسیاری از مهم‌ترین افراد سیاسی مشهور دنیا با همان چند کلمه‌ای که پا به عرصه‌ی انتخابات و سیاست گذاشته‌اند هنوز شناخته می‌شوند. انتخاب صحیح شعار انتخاباتی یک کاندید ریاست جمهوری و یا شورای شهر می‌تواند همه‌چیز را به نفع یا به ضرر او تغییر دهد. بنابراین ضروری است که این شعار با همفکری مشاوران انتخاباتی و تیم رسانه‌ای برگزیده شود. استفاده از این جمله‌ی کوتاه در پوسترهای انتخاباتی و سخنرانی‌ها به هرچه بیشتر مطرح شدن وعده‌ها، هدف نامزد و شخص او در میان مردم کمک فرآوانی می‌کند.

 رقابت‌های سیاسی، برای کاندیداها و تیم آن‌ها بسیار نفس‌گیر، حساس، پر تنش و طاقت‌فرسا خواهد بود. برای رفع چنین مشکلاتی پیشنهاد می‌شود نکات مطرح شده با مشورت افراد خبره و با تجربه در ساختار یک ستاد انتخاباتی و چارت تشکیلاتی کمپین تبلیغاتی آورده شود. نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ۱۴۰۰ با تکیه بر این روش‌های جدید و موثر، مردم را از برنامه‌های خود آگاه می‌کنند. تجربه نشان داده که تلفیق این روش‌ها و همچنین تمرکز اصلی بر روی موثرترین آن‌ها (پیامک انتخاباتی) می‌تواند کاندیدا را در مسیر پیروزی در انتخابات قرار دهد.

نظرات بینندگان