arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

پشیمانی بی‌سود سارق خشن پس از نامهربانی‌های فراوان

دستگیری سارق مسلح توسط پلیس آگاهی کرمانشاه که با یک دستگاه تاکسی مسروقه و با تهدید اسلحه کُلت اقدام به زورگیری و اخاذی از مسافرانش می‌کرد، خبر خوشحال کننده ای بود که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه آن را روز دوشنبه اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگیری سارق مسلح توسط پلیس آگاهی کرمانشاه که با یک دستگاه تاکسی مسروقه و با تهدید اسلحه کُلت اقدام به زورگیری و اخاذی از مسافرانش می‌کرد، خبر خوشحال کننده ای بود که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه آن را روز دوشنبه اعلام کرد.

زن جوان مسیرش را که گفت تاکسی چند قدم جلوتر توقف کرد و چون کیسه‌ای برنج در صندلی جلو قرار داشت مجبور شد صندلی عقب کنار آقایی که قبلا سوار شده بود، بنشیند.

هنوز مسیر زیادی را طی نکرده بود که ناگهان مسیر خود را تغییر داد و وقتی با اعتراض سرنشین خانم مواجه شد به بهانه اینکه هواسش نبوده به او اطمینان خاطر داد که در اولین دور برگردان به مسیر اصلی باز می گردد و همچنان مشغول صحبت با زن جوان بود که دیگر سرنشین خودرو ناگهان اسلحه کلتی را روی گردن زن جوان گذاشت و او را به زیر صندلی کشاند و مدام تهدید می کرد اگر حرکت اضافی از او سر بزند به وی شلیک می کند.

زمانی که از مسیر اصلی خارج شدند همه وسایل با ارزش زن جوان مانند طلا، پول ها و کارت های بانکیش را از او گرفتند و آخر سر هم وی را گوشه ای از خیابان به بیرون پرت کرده و متواری شدند.

این تنها یکی از اقدامات سارقان مسلح خشن در کرمانشاه بود، آنها به همین روش افراد تنهای دیگری را هم سوار خودروی خود کرده بودند و در فرصت مناسب اموال با ارزش آنها را به سرقت بردند.

سارقان خشن تنها به سرقت اموال طعمه های خود بسنده نمی کردند، ضرب و شتم آنها و سپس تهدید که اگر موضوع را با پلیس در میان بگذارند بلایی بدتر از این سرشان می آورند باعث شده بود بسیاری از قربانیان از ترس جانشان موضوع شکایت را به دست فراموشی سپرده و تصمیم بگیرند این خاطره تلخ و هولناک را برای همیشه با خود نگه دارند.

 

ورود پلیس به ماجرا

با این حال چند تن از قربانیان موضوع را با پلیس در میان گذاشتند، کاراگاهان آگاهی نیز با توجه به حساسیت موضوع و از آنجایی که احتمال افزایش تعداد قربانیان محتمل بود، تحقیقات همه جانبه خود را برای شناسایی تاکسی مخوف و ۲ سرنشین زورگیر آن آغاز کردند.

کاراگاهان پس از شناسایی تاکسی عملیات توقیف آن را آغاز کردند اما سارقان مسلح با بی توجهی به اخطارهای مکرر ایست پلیس، به سرعت متواری شدند، آنها زمانی که خود را حلقه محاصره پلیس دیدند با اسلحه هایی که در اختیار داشتند به سوی ماموران اقدام به تیراندازی کردند، برای آنها دیگر مهم نبود این تیراندازی حتی ممکن است به قیمت جان مردم و رهگذرانی که در مسیرشان قرار داشتند تمام شود، کما اینکه در این میان کودک هشت ساله ای نیز در پی تیراندازی های آنان زخمی شد که خوشبختانه با انتقال سریع وی به بیمارستان نجات پیدا کرد.

کاراگاهان پلیس آگاهی در حالی که خودروی تاکسی سارقان مسلح را مهار کرده بودند، آنها از فرصت پیش آمده و با توجه به ازدحام جمعیت استفاده و با توسل به زور راننده یک دستگاه خودرو تیبا را پیاده و با آن بازهم اقدام به فرار کردند اما ماموران دست بردار نبودند و پس از طی مسافتی آن را متوقف و توانستند یکی از ۲ سارق مسلح را دستگیر کنند و سارق دیگر بازهم با توجه به شلوغی خیابان و ترافیک ایجاد شده توانست از محله بگریزد.

اشک تمساح

او حالا در مقابل چشمان کسانی قرار داشت که به امنیت و اعتمادشان تعرض کرده و اموالشان را به سرقت برده بود، سنگینی نگاه آنها به قدری بود که توان سربلند کردن به سارق مسلح دستگیر شده را نمی داد، حرفی برای گفتن نداشت و به گوشه ای خیره شده بود، شاید لحظاتی را به یاد می آورد که بی توجه به التماس های قربانیانش و با توسل به زور فقط به فکر سرقت بود.

رییس پلیس این استان هم با او به صورت چهره به چهره دیدار کرد، اما او دیگر هیچ حرفی برای گفتن نداشت و جواب هر سوال را با اشک می داد، "نمی دانم"، "پشیمانم" و "اشتباه کردم" پاسخ های سارق مسلح به پرسش های سردار "علی اکبر جاویدان" بود که در میان اشک هایش عنوان می شد، اشکی به مثابه اشک تمساح اما پاسخی که به این اشک ها داده شد مرحمی بر دل قربانیان بود.

سردار جاویدان خطاب به سارق خشن می گوید: زمانی که به زنان بی دفاع حمله و اموالشان را غارت می کردی و ناامنی را در جامعه گسترش می دادی باید فکر این موقع را می کردی. این اشک ها سودی به حالت ندارد و قانون قاطعانه ترین برخورد را با تو و همدستت که به زودی دستگیر می شود؛ خواهد داشت.

 

قدردانی مردم از پلیس

پس از حضور فرمانده انتظامی استان تنی چند از مال باختگان از اقدام و واکنش سریع پلیس در دستگیری این سارق مسلح قدردانی کردند، یکی از بانوانی که مورد حمله و سرقت سارقان خشن قرار گرفته بود عنوان کرد: پس از آن اتفاق تلخ بارها کابوس دیدم و فکر نمی کردم این افراد دستگیر شوند اما امروز خوشحالم که یکی از آنها دستگیر شده و مطمئن هستم فرد دیگر هم به زودی تسلیم قانون خواهد شد.

شهروند دیگر هم با قدردانی از تلاش پلیس برای دستگیری این سارق مسلح، گفت: آنها تنها سارق اموال ما نیستند بلکه سارق اعتماد و امنیت ما نیز هستند و خوشحالم امروز در چنگال قانون گرفتار شده اند و امیدوارم دستگاه قضایی اشد مجازات برای وی و دیگر همدستش که مطمئنم به زودی دستگیر می شود را صادر کند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان پس از شنیدن سخنان، گلایه و دردمندی شهروندان و تقدیر و تشکر آنها از پلیس، گفت: ماموران انتظامی خادم و خدمتگذار مردم هستند و زمانی از کارمان راضی خواهیم بود که شهروندان از دست ما راضی باشند.

وی ادامه داد: بارها به این دسته از مجرمان هشدار داده شده که کرمانشاه جایی برای ارتکاب جرایم خشن نیست و هر مجرمی که دست به چنین اقداماتی بزند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار می شود.

سردار جاویدان با اشاره به دستگیری حدود هزار و ۶۰۰ سارق در سال جاری گفت: ما این لباس مقدس را در نیروی انتظامی به تن کرده ایم تا خدمتگذار مردم بوده و قاطعانه با مجرمان و آن هایی که امنیت جامعه را با اخلال روبرو می کنند مبارزه کنیم.

رییس پلیس استان کرمانشاه در عین حال به مالباختگان این اطمینان را داد که دستگاه قضائی هم در مقابل چنین مجرمان خشنی مساحمه نخواهد کرد و برابر قانون بیشترین مجازات را برای آنها در نظر خواهد گرفت.

سارق مسلح دستگیر شده با مشایعت ماموران روانه زندان شد و حالا قربانیان این حادثه که از لحاظ روحی هم ضربات زیادی دیده اند منتظر حکمی قاطعانه و سنگین از سوی مقامات قضایی هستند.

 ایرنا

نظرات بینندگان