arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرهاد، بی فراز، شبیه فکری بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: استقلال در بازگشت دوباره به لیگ برتر ، پیش دربی را در تهران به ذوب آهن باخت تا آه از نهاد هوادارانش در آورد! فرهاد مجیدی در شرایطی که وریا غفوری و فرشید اسماعیلی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت، سبحان خاقانی را به‌جای ارسلان مطهری بازی داد تا شاید حریف ته جدولی اما سخت کوش و‌متحول شده است را غافل گیر کند اما گل زود هنگام کاپیتان ذوب همه معادلات این مربی جوان را بر هم ریخت!

استقلالی ها با پشتوانه و امتیاز روحی حاصل از صدرنشینی در گروه مرگ آسیا شاید حریف اصفهانی شان را در حد یک رقیب دردسر ساز نمی دیدند و به خاطر همین باور غلط از ابتدا تا انتها با یک شیوه مشخص و بدون تنوع تاکتیکی توپ‌هایی را روی دروازه حریف می ریختند اما هیچ یک ثمره نداشته و در پایان شکست تلخی در استادیوم آزادی برای آبی پوشان رقم خورد .

بدون تعارف باید گفت استقلال٬ دیروز شباهت عجیبی به تیم فکری داشت! به آن روزها که هیچ کس تکلیفش را در زمین نمی دانست . حملات پر شمار اما بی سرانجام! دل بستن به احتمالات و اینکه شاید یکی از این‌توپها به هدف نشسته و گره از بازی گشوده شود . در این بین عارف غلامی هم ترک عادت نکرده و بازهم با اشتباهی مهلک زمینه ساز گل دوم حریف شد. گلی که همچون آبی بر آتش‌حملات استقلال بود !

جدایی کمالوند از استقلال قطعا در این بازی و مسابقات آتی به ضرر فرهاد مجیدی و تیمش تمام شده و خواهد شد. البته محدود کردن بازیهای خوب استقلال ‌و موفقیتش در آسیا به حضور یک مربی نه حرفه ای ست و نه منصفانه اما آنچه نقش کمالوند را پر رنگ می کرد هماهنگی کاملی بود که بین ارکان فنی تیم بوجود آمده بود. کمالوند با‌ مجیدی٬ دیر جوش به خوبی همراه شده و اعتماد متقابلی بین آنها ایجاد شده بود که ابعاد مثبت آن به تیم انتقال می یافت اما رفتن او به سایپا یک خلاء و حفره عمیق در کادر فنی استقلال را موجب شده که با‌توجه به‌روحیات خاص فرهاد، بعید است به این زودی ها دوباره آن ترکیب و هارمونی با گزینه دیگری شکل گیرد.

مجیدی که با این شکست شانس کم کردن فاصله امتیازی با صدرنشینان را از دست داده است جمعه باید پرسپولیس را در شهرآورد بزرگ پایتخت برده و آب رفته را به‌جوی باز گرداند. برتری برابر سرخ پوشان تنها نتیجه ایست که می تواند این فشار سنگین را از دوش استقلال بر دارد. اتفاقی که با همه سختی هایش غیر ممکن نیست.

نظرات بینندگان