arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به اسرائیل / نتانیاهو: حماس از «خط قرمز» عبور کرد

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها در بیت‌المقدس مناطق آنسوی نوار غزه در اسرائیل دوشنبه شب هدف بیش از یکصد راکت فلسطینیان قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز : همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها در بیت‌المقدس مناطق آنسوی نوار غزه در اسرائیل دوشنبه شب هدف بیش از یکصد راکت فلسطینیان قرار گرفت.

جنبش مقاومت اسلامی‌ فلسطین، حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد اعلام کرد که این راکت‌ها به تلافی حملات هوایی شامگاه دوشنبه اسرائیل صورت گرفته که به گفته مقامات فلسطینی به کشته شدن دست کم ۲۰ نفر از جمله ۹ کودک منجر شد.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که در پاسخ به شلیک چند موشک از سوی نوار غزه، مواضع حماس در نوار غزه را بمباران کرده است.

نخستین موج از حملات راکتی حماس حوالی ساعت شش عصر، در پایان مهلت تعیین شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای نیروهای اسرائیلی جهت خروج از محوطه مسجدالاقصی و محله شیخ جراح صورت گرفت که بلافاصله با حمله هوایی ارتش اسرائیل همراه شد.

حماس سپس در واکنش به این حملات اعلام کرد مناطقی از اسرائیل را با یکصد راکت هدف قرار داد است.

فرانس‌پرس در گزارش اعلام کرد که ارتش اسرائیل مدعی است ۴۵ راکت از سوی نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است.

به ادعای ارتش اسرائیل هفت راکت به سوی بیت‌المقدس و حصار مرزی بین غزه و اسرائیل شلیک شده که پیش از آن آژیرهای خطر برای شده هشدار به ساکنان به صدا درآمده بود.

منابع ارتش و دولتی در اسرائیل تا ساعات پایانی دوشنبه در خصوص تلفات احتمالی این حملات هیچ اظهارنظری نکردند.

نتانیاهو: حماس از «خط قرمز» عبور کرد

در پی شلیک د‌ه‌ها راکت به اسرائیل که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نخست وزیر اسرائیل گفت که انتقام سختی از آنها خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو حماس را به دلیل حمله راکتی به سوی بیت‌المقدس(واقع در حدود یکصد کلیومتری شمال غزه) به عبور از «خط قرمز» متهم کرد و وعده داد که این اقدام با پاسخ سخت و قاطع دولتش همراه خواهد شد.

نخست وزیر اسرائیل با تاکید بر اینکه «نبرد ممکن است برای مدتی ادامه یابد» تاکید کرد: «هر کس به ما حمله کند،‌ هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.»

در واشنگتن نیز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با شدیدترین لحن ممکن شلیک راکت از سوی نوار غزه به اسرائیل را محکوم کرد و از همه طرف‌ها خواست که برای آرام شدن اوضاع از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

تبادل آتش راکت و حملات هوایی در حالی به نظر از سوی حماس و ارتش اسرائیل ادامه دارد که به گفته منابع محلی و خبرگزاری‌های محلی در جریان دور تازه درگیری‌ها میان فلسطینیان معترض و پلیس اسرائیل در محوطه اطراف مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس شامگاه دوشنبه ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

نظرات بینندگان