arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۳۱۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان در بیش از ۴۰۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵ هزار و ۵۷۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۶۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، ایران خودرو و کاشی الوند با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۳۲۹ واحد رشد و شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۲۳۲۹ واحد و قیمت (هم‌وزن) ۱۵۱۳ واحد افت و شاخص آزاد شناور ۷۰۴۰ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۵۴۴۴ و ۶۵۶۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۷۹۳ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲ هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان در ۸۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۶۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، دارویی ره آورد تامین و آسیا سیر ارس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان