arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

نماینده مجلس خطاب به کاندیدا‌های شورا‌های شهر: لایک کنید، قطعا رد صلاحیت می‌شوید

حسن نوروزی، نماینده مجلس گفت در صورت عضویت و لایک نماینده شوراها در سایت‌ها و کانال‌های غیراخلاقی یا ضد انقلاب محرز شود به طور قطع صلاحیت این نامزد تأیید نمی شود؛ چراکه در شان اسلام نیست که بودجه و قانون گذاری یک شهر به دست اشخاص ضد انقلاب و نالایق سپرده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  "شکراله حسن بیگی" رئیس ستاد انتخابات استان تهران سیزدهم ماه جاری با بیان اینکه هیات اجرایی ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات دور ششم شوراهای اسلامی شهر این استان را تایید صلاحیت کرد، گفت: در مجموع آمار بررسی هیات عالی نظارت و هیات اجرایی این آمار به ۸۰ درصد کاهش یافت.

در همین ارتباط "حسن نوروزی"  با بیان اینکه صلاحیت افرادی که در هیات های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار نگرفته و اعتراض خود را اعلام کرده بودند، دوباره بررسی شده است، افزود: در بررسی مجدد هیات نظارت استان تهران، صلاحیت ۷۷ درصد تایید و ۲۳ درصد رد صلاحیت شدند.

وی گفت: در بررسی های صورت گرفته در هیات نظارت کسانی که پرونده محکومیت قضایی از قبیل ضرب و شتم با چاقو، یا شرب خمر، حمل مواد مخدر یا مشروبات الکلی و رعایت نکردن شئونات اسلامی دارند، رد صلاحیت شدند. 

نوروزی اضافه کرد: خانواده نامزدهای شورا در روند بررسی تایید یا رد صلاحیت افراد تاثیر ندارد و ملاک بررسی شخص نامزد است و صفحات فضای مجازی این افراد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که عضویت و لایک این افراد در سایت‌ها و کانال‌های غیراخلاقی یا ضد انقلاب محرز شود به طور قطع صلاحیت این نامزد تأیید نمی شود؛ چراکه در شان اسلام نیست که بودجه و قانون گذاری یک شهر به دست اشخاص ضد انقلاب و نالایق سپرده شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی تصریح کرد: در صورت اثبات‌ تخلف نامزدهای شورا در فرصت تبلیغات و رعایت نکردن قانون و شئونات، طبق ماده ۶۴ ، هیات نظارت به سرعت وارد عمل شده و صلاحیت نامزد خاطی سلب می شود. 

وی ادامه داد: ما در مجلس  به دنبال تصویب و فعال‌سازی دفاتر دائمی هیات نظارت در استان و شهرستان‌ها هستیم تا رصد و فعالیت شوراهای شهر و روستا را داشته باشند و بنای ما این است که این هیات نظارت دائمی باشد.

حجت الاسلام حسن نوروزی اظهار داشت: مردم و نامزدهای انتخاباتی می دانند که امر شورا به عنوان یک امر سازمانی شکل می گیرد تا وضعیت شهر را ساماندهی کند. 

وی بیان داشت: افرادی که انتخاب می شوند باید بدانند که یک قوه ناظر دایر شده است که نظارت و عملکرد شوراها را تایید کند تا آنها امور را درست انجام دهند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان