arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

نمکی: چند موتاسیون جدید وارد کشور شده / از ویروس آفریقای جنوبی می‌ترسم

وزیر بهداشت گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است. سعید نمکی وزیر بهداشت، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشجو: وزیر بهداشت گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.

وی ادامه داد: بحث درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال، یکی دیگر از اقدامات موفق ما برای کنترل ویروس انگلیسی در کشور بود. ما در خوزستان این کار را انجام دادیم و نتایج آن کاملاً رضایت بخش بود و اگر غیر از این بود، امکان نداشت بتوانیم بیماری را در این استان مدیریت کنیم.

نمکی گفت: استفاده از بستری موقت و دریافت داروی ضد ویروس، باعث شد اجازه ندهیم همه تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی باشد. زیرا، ما نیاز داریم تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران غیر کرونایی هم در نظر بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که ما ۱۱ هزار تخت آی سی یو داریم، افزود: اگر قرار بود همه بیماران را در موج چهارم کرونا بستری می‌کردیم، حداقل به ۴۵ هزار تخت آی سی یو نیاز داشتیم.

وزیر بهداشت به شکل گیری کمیته‌های ترخیص اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمیته‌ها نقش بسزایی در کنترل ویروس انگلیسی داشت.

وی با عنوان این مطلب که تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم، افزود:، اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد. البته معتقدم ویروس انگلیسی سیر نزولی خواهد داشت. ما وارد یک فاز جدیدی شده ایم.

نمکی گفت: چند موتاسیون جدید وارد کشور شده است که ویروس هندی را در برخی استان‌ها شاهد هستیم و همین طور ویروس آفریقای جنوبی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است.

وی ادامه داد: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقایی جنوبی هراس دارم. آنچه بنده از همکاران درخواست دارم، این است که مراقب باشید.

وزیر بهداشت با اشاره به پیامد‌های سفر در بروز موج چهارم کرونا، گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.

وی با اشاره به شیوه ویروس هندی و آفریقایی در برخی از مناطق و استان‌های کشور، افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر، لازم است که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

نمکی به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که واکسن را از اردیبهشت ۹۹ رصد کردیم که به دلیل بد عهدها، کار با تأخیر آغاز شد. اما، الان راه در حال باز شدن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز خیلی مقتدرتر و سنجیده‌تر از قبل جلو می‌رویم.

وی افزود: باید به دیگران می‌گفتیم حساب کشی را از درون آغاز می‌کنیم و چنین شد که سختگیری‌های لازم در انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

نظرات بینندگان