arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

آبفای تهران: رعایت نکنید آب نوبت‌بندی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در شهر تهران هر فرد به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند که این رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از حد استاندارد است هشدار داد مصرف بی‌رویه آب در تهران نوبت‌بندی را به دنبال دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در شهر تهران هر فرد به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند که این رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از حد استاندارد است هشدار داد مصرف بی‌رویه آب در تهران نوبت‌بندی را به دنبال دارد.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف شده است.

وی ادامه داد: سرانه تولید در شهر تهران حدود ۳۰۰ لیتر و سرانه مصرف ۲۴۰ لیتر است و مابه‌التفاوت سرانه مصرف و تولید در رقم آب به حساب نیامده محاسبه می‌شود.

بختیاری گفت: در شهر تهران هر فرد به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند که این رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از حد استاندارد است.

وی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی مصرف آب در بازه زمانی ابتدای شیوع ویروس کرونا افزود: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود دو میلیون و ۶۰۰ مترمکعب می‌رسید، اما امسال در هیچ روزی مصرف آب تهران کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال حاضر ۶۰ درصد مردم تهران زیر الگوی مصرف، ۲۰ درصد برابر با الگوی مصرف و ۲۰ درصد بالای الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.

نظرات بینندگان