arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

پکن: از مذاکرات ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

«هوا چونینگ» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید مذاکرات تهران وریاض از سوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. چین خوشحال است که شاهد است کشورها برای بهبود روابط و صلح و ثبات منطقه ای با هم در ارتباط هستند و گفت‌وگو می‌کنند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین عصر سه شنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با رسانه‌ها به موضوعات مهم چین، منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در پاسخ به سئوالی در خصوص تایید مذاکرات تهران وریاض از سوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «ما از این مسئله استقبال می‌کنیم. چین خوشحال است که شاهد است کشورها برای بهبود روابط و صلح و ثبات منطقه ای با هم در ارتباط هستند و گفت‌وگو می‌کنند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره اظهارات یکی از مقامات سعودی و تایید مذاکرات ایران و عربستان نیز بیان کرد:‌ «هدف گفت‌وگوها هم دوجانبه و هم منطقه‌ای بوده است. ما همواره از این گفت‌وگوها در هر شکل و سطحی استقبال کردیم و سیاست جدید ما نیست ولی اجازه دهید منتظر بمانیم و نتیجه گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج قضاوت کنیم. شاید الان زود باشد درباره جزییات مذاکراتی و گفت‌وگوها صحبت کنیم.»

نظرات بینندگان