arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد / درگیری همراهان رییس دولت اسبق با مسئولان حراست / احمدی‌نژاد از نرده‌های وزارت کشور بالا رفت / احمدی نژاد: اگر رد صلاحیت شوم، رای نمی‌دهم؛ از هیچ کسی هم حمایت نمی‌کنم

«محمود احمدی‌نژاد» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد / درگیری همراهان احمدی نژاد با مسئولان حراست / احمدی نژاد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده؛ اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشته‌اند

«محمود احمدی‌نژاد» صبح‌ امروز (چهارشنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

به گزارش «انتخاب»، محمود احمدی نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم با مشایعت نزدیک به ۱۰۰ نفر از هوادارانش که وی را تا جلو درب وزارت کشور همراهی کردند برای ثبت نام وارد وزارت کشور شده بود.

احمدی نژاد که همزمان با راه افتادن خود از منزل به سمت تالار وزارت کشور در صفحه اینستاگرام به طور زنده پخش می کرد، پس از ورود مشاورش علی اکبر جوانفکر ،و احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز لحظاتی قبل در محل ستاد انتخابات حضور یافت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان ۵۷ نفر ثبت نام کردند.

درگیری همراهان احمدی نژاد با مسئولان خراست

محمود احمدی نژاد به همراه علیرضا شیخ الاسلامی، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر و حداقل دو نفر از اعضای تیم حفاظت خود برای ثبت نام به داخل ستاد انتخابات رفت و ممانعت مسئولان حراست نیز به درگیری این افراد منجر شد.

این درحالیست که برای ورود این تعداد از همراهان داوطلبان سخت‌گیری می‌شود و برخی داوطلبان روز گذشته از جمله حسین دهقان و سعید محمد از اینکه همراهانشان نتوانستند وارد ستاد شوند، گلایه داشتند.

احمدی‌نژاد از نرده‌های وزارت کشور بالا رفت

حضور امروز محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حاشیه های دیگری هم داشت.

به دلیل تجمع طرفداران وی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله بهداشتی، مسئولان نظارتی با بستن درب ورودی وزارت کشور از ورود آن‌ها جلوگیری کردند که این اقدام با اعتراض آن‌ها مواجه شد. در این هنگام احمدی‌نژاد برای صحبت کردن با آن‌ها از میله های درب حیاط وزارت کشور بالا رفت و با طرفداران خود وارد صحبت شد.

احمدی نژاد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده؛ اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشتند

محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام در انتخابات، در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: حقیقتا با روالی که اکنون کشور اداره می‌شود، امکان اصلاح وجود ندارد. مشکل اصلی نوع نگاه کلان به کشور است. جدا شدن حکومت از مردم در حدی است که به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده‌ایم.

وی افزود: زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود اما اکنون کار به جایی رسیده که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند. مردم هیچ‌وقت آن‌ها را قبول نداشتند و نمونه‌اش هم انتخابات قبلی است.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه به مردم بی‌اعتنایی شد، تصریح کرد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است و اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشتند، این یک انحراف بزرگ و اساسی است.

احمدی‌نژاد گفت: یا به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ فردی حتی نزدیک‌ترین افراد به خودم حمایت نمی‌کنم.

نظرات بینندگان