arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

در جلسه امروز مجمع تشخیص چه گذشت

در جلسه امروز ابتدا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز خرسندی از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکر از حضور خوب مردم در حوزه‌های انتخاباتی مربوط، برای نامزدهای راه یافته به مجلس در این دوره به ویژه برخی اعضای مجمع، آرزوی موفقیت کرد و به آنان تبریک گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گزارش انتخاب به نقل از پانا، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اجتماعی نظام پیگیری و مواد دیگری از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه که سران سه قوه و اکثریت اعضا حضور داشتند، ابتدا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز خرسندی از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکر از حضور خوب مردم در حوزه‌های انتخاباتی مربوط، برای نامزدهای راه یافته به مجلس در این دوره به ویژه برخی اعضای مجمع، آرزوی موفقیت کرد و به آنان تبریک گفت.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل مجلس نهم، همکاری متقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی بهتر و مؤثرتر دنبال شود.

در این جلسه که رئیس شورای اسلامی شهر تهران، کارشناس مربوط از وزارت اطلاعات، معاون اجتماعی و رئیس پلیس امنیت ناجا، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، رئیس دیوان عدالت اداری و معاون سازمان بهزیستی کل کشور نیز به عنوان مدعو حضور داشتند، پس از بحث و بررسی مبسوط اعضا و کارشناسان مربوط در باره سیاست‌های کلی اجتماعی نظام، موارد زیر به تصویب رسید.

5-2- نهادینه‌سازی فرهنگ اجتماعی اسلام در جامعه از جمله وجدان کاری و انضباط اجتماعی، فرهنگ کار و تولید، اخوت اسلامی، صله‌رحم، عفاف و حجاب و پرهیز از اسراف و تبذیر.

6-2- توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و عوامل اصلی مولد سرمایه اجتماعی و استفاده بهینه از آنها و مقابله مؤثر با عوامل تضعیف‌کننده سرمایه‌های اجتماعی کشور.

7-2- افزایش کمیت و ارتقاء کیفیت نیروی انسانی متعهد و متخصص متناسب با توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور.

8-2- نهادینه‌سازی فرهنگ و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مناسبات اسلامی در تولید، توزیع و بازارهای اقتصادی.

3- حفظ و ارتقاء امنیت فردی و اجتماعی با اهتمام به:

1-3- تقویت اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و توسعه نظام‌های پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی.

2-3- ارتقای سطح کمّی و کیفی توان اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی کشور و توسعه فرهنگ مشارکت عمومی برای گسترش قانون‌مداری، عدالت، امنیت و سلامت اجتماعی.

3-3- مقابله مؤثر با جرایم و مفاسد اقتصادی و اجتماعی و تحرکات مخل به مبانی اسلام و اخلاق و عفت عمومی.

4-3- ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و نهادهای مردمی مقوم اهداف اسلام و انقلاب اسلامی و مقابله مؤثر با شبکه‌سازی‌های اجتماعی که علیه اسلام و جمهوری اسلامی ساماندهی می‌شوند، به‌ویژه شبکه‌های بهره‌مند از فناوری‌های جدید.

5-3- ارتقای استحکام، امنیت و پیوند خانواده و شناسایی و مقابله با آسیب‌های مرتبط با آن.
نظرات بینندگان