arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

جزئیات دیدار ظریف با بشار اسد / پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای حلب و لاذقیه

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که امروز (چهارشنبه) به دمشق سفر کرده، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو وتبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه  ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ابراز امیدواری برای برگزاری موفق آن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخابات در سوریه را اعلام کرد.موضوعات روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) به دمشق سفر کرده، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو وتبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه  ایران در این دیدار با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ابراز امیدواری برای برگزاری موفق آن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخابات در سوریه را اعلام کرد.

* ضرورت ورود سازمان‌های بین‌المللی و سازمان همکاری اسلامی در پیگیری حقوق مردم فلسطین و قدس شریف

ظریف با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و در حق مردم بیگناه فلسطین و با محکوم کردن اقدامات این رژیم، بر ضرورت ورود سازمان‌های بین‌المللی و همچنین سازمان همکاری اسلامی در پیگیری حقوق مردم فلسطین و قدس شریف، بر نقش کشورهای پیشگام محور مقاومت در این خصوص تاکید کرد.

موضوعات روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رئیس جمهور سوریه را در جریان آخرین تحولات گفت‌وگوهای وین و همچنین تحرکات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه قرار داد.

* خرسندی بشار اسد از حمایت‌های ایران در سوریه در جنگ با داعش

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در جنگ با داعش، انجام این سفر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه و همچنین وضعیت سرزمین‌های اشغالی را با اهمیت خواند و دیدگاه سوریه در موضوعات مورد گفت‌وگو را تشریح کرد.

 وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفته بود: شرایط بسیار ویژه‌ای داریم و قرار بود در آستانه انتخابات سوریه سفری به این کشور داشته باشم و با دوستان سوریه درباره این واقعه مهم صحبت کنیم. متاسفانه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که از روز جهانی قدس شدت گرفته و اتفاقات کم سابقه‌ای در مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی و بمباران غزه اتفاق افتاده، شرایط بسیار وخیمی را در منطقه ایجاد کرده است و سوریه به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز محور مقاومت در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

نظرات بینندگان