arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و انتونی بلینکن در تماسی تلفنی درباره رویکردهای برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گویی تلفنی درخصوص برجام و موضوعات مربوط به ثبات راهبردی جهانی مذاکره و تبادل نظر کردند.

 وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و انتونی بلینکن در تماسی تلفنی درباره رویکردهای برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.

روسیه عضو گروه ۱+۴ است و از چند هفته پیش مذاکرات بین اعضای این گروه و ایران و آمریکا در وین برای احیای برجام در شکل امضا شده در سال ۲۰۱۵ جریان دارد.

در این مذاکرات در مورد بازگشت آمریکا به برجام پس از دو سال خروج از این توافق بین المللی به دستور ترامپ و اجرای تعهدات ایران در چارچوب معامله هسته ای که در پاسخ به اقدام آمریکا متوقف شده بود، گفت و گو می شود.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ادامه مذاکره تلفنی موضوعات مربوط به ثبات راهبردی (مسائل هسته ای و موشکی) را بررسی کردند.

دو طرف امکان همکاری دو کشور در شورای قطب شمال ازجمله در رابطه با آغاز ریاست دوره ای روسیه بر این شورا از ۲۰ ماه می در ریکیاویک پایتخت ایسلند را بررسی کردند.

لاوروف و بلینکن توافق کردند که در حاشیه این اجلاس دیدار و درخصوص مسائل کلیدی دوجانبه و دستور کار بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در گفت و گوی دو طرف، برنامه تماس های مقامهای دو کشور ازجمله پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری اجلاس سران روسیه و آمریکا مطرح و بررسی شد.



نظرات بینندگان