arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، پنج‌شنبه ۲۳ اردی‌بهشت ۱۲۹۹؛ دکتر کمبو می‌گفت خوب است یک تاریخ ایران به طور فلسفی بنویسی

چون امشب دکتر کمبو و خانمش را دعوت کرده‌ام با میرزا حسین‌خان عصر به منزل برگشتم و لباس عوض کرده به گران‌هوتل رفتم؛ چون محل دعوت آن‌جا بود. مهمان‌ها آمدند و شبی گذراندیم. دکتر کمبو می‌گفت خوب است یک تاریخ ایران به طور فلسفی بنویسی و من با تو در فرانسه کمک کنم و به طبع برسانیم. گفتم این در صورتی است که من در پاریس ماندنی شوم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح به هوتل موریس رفتم و در باب تهیه راپرت راجع به مجلس مشاوره اقدامات کردم. دوسیه هنوز درست حاضر نشده بود، ترتیب آن را دادیم و ناهار به هوتل کاستیل رفته خوردیم و برگشتیم به هوتل موریس و من مقداری از راپرت را نوشتم.

چون امشب دکتر کمبو و خانمش را دعوت کرده‌ام با میرزا حسین‌خان عصر به منزل برگشتم و لباس عوض کرده به گران‌هوتل رفتم؛ چون محل دعوت آن‌جا بود. مهمان‌ها آمدند و شبی گذراندیم. دکتر کمبو می‌گفت خوب است یک تاریخ ایران به طور فلسفی بنویسی و من با تو در فرانسه کمک کنم و به طبع برسانیم. گفتم این در صورتی است که من در پاریس ماندنی شوم. مخارج ۲۲۵ فرانک شد.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۳۷۹.

نظرات بینندگان