arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

تسلا فروش خودرو با بیت‌کوین را به دلیل ملاحظات تغییر اقلیم معلق کرد

مدیرعامل بزرگترین سازنده خودروهای برقی می‌گوید به دلیل ملاحظات موجود درباره اثر منفی بیت‌کوین بر تغییر اقلیم، شرکت تسلا فعلا این رمزارز را برای فروش خودروهایش نمی‌پذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: کمی پس از آنکه ایلان ماسک این موضوع را در توییتی اعلام کرد نرخ برابری بیت‌کوین با واحدهای پول کشورهای عمده حدود ۱۰ درصد افت کرد.

ارزش سهام شرکت تسلا هم با اعلام این تصمیم پایین آمد.

دو ماه پیش که شرکت تسلا پذیرش بیت‌کوین برای فروش خودروهایش را اعلام کرد بسیاری از سهامداران این شرکت و همچنین فعالان محیط زیست از آن تصمیم انتقاد کردند.

بیت‌کوین، که بزرگترین رمزارز دنیای پول‌های دیجیتال به شمار می‌آید، نوسان ارزش بالایی داشته و همچنین "استخراج" و تراکنش‌های آن انرژی زیادی مصرف می‌کند

ایلان ماسک گفته: "ما نسبت به استفاده فزاینده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و پرداخت با بیت‌کوین دغدغه داریم، به ویژه استفاده از زغال سنگ که بدترین گازهای گلخانه‌ای را منتشر می‌کند."

او افزوده: "رمزارز ایده خوبی است... اما نمی‌توان بهای گزاف تخریب محیط زیست را بابتش داد."

ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین علاقمندان پیگیر بازار رمزارزها است و اظهارنظرهایش در این باره توجه بسیاری جلب می‌کند.

دوج‌کوین، رمزارزی که در قالب شوخی ایجاد شده بود، با توییت‌های ایلان ماسک به چهارمین رمزارز بزرگ جهان تبدیل شده است.

رمزارزها شیوه‌ای برای پرداخت دیجیتال هستند که بدون مبادله اسکناس یا سکه، و همچنین بی نیاز از یک بانک مرکزی، مالک یا صرافی اصلی یا هر مرکز دیگری و با استفاده از رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود که زنجیره‌ای از سوابق تراکنش‌ها را ذخیره و نقل و انتقالات را مشترکا تایید و به روزرسانی می‌کنند.

کامپیوترهای عضو شبکه در ازای آن با حل مسائل ریاضی ویژه رمزارز جدید به دست می‌آورند که اصطلاحا به آن استخراج گفته می‌شود.

با رشد ارزش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در سال‌های اخیر پردازشگرهای ویژه‌ای برای استخراج آن طراحی و ساخته شده‌اند که به آنها ماینر (معدنکار) می‌گویند.

این ماینرها انرژی نسبتا بالایی مصرف می‌کنند.

نظرات بینندگان