arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

کابینه امنیتی اسرائیل حاضر به پذیرش آتش‌بس نشد

وزیر اطلاعات اسرائیل از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس در غزه از سوی کابینه امنیتی این رژیم خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه)  از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس که از سوی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده بود، خبر داد.

به نوشته الجزیره، او گفت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته است که تمامی پیشنهادهای آتش‌بس را رد کند.

در همین حال شبکه العربیه نیز گزارش داد که امروز یک هیأت مصری وارد تل آویو شده و با مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توقف درگیری‌ها گفت‌وگو کرده است. این شبکه مدعی شد که محافل داخلی رژیم اسرائیل پیش بینی می‌کنند که درگیری‌ها در روز دوشنبه پایان یابد، اما تا روز شنبه خبری از آتش‌بس نخواهد بود.

 یک منبع فلسطینی نیز دیروز (چهارشنبه) گفت که «تور وینسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح در غرب آسیا، به رژیم صهیونیستی و جنبش حماس پیشنهاد آتش‌بس را داده اما تل آویو آن را نپذیرفته و جنبش حماس نیز از آن‌جایی که رژیم صهیونیستی طرح آتش‌بس را رد کرده، خواسته نماینده سازمان ملل را بی پاسخ گذاشته است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (پنج شنبه) به ۸۳ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین ۴۸۷ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

نظرات بینندگان