arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

پای دیوان دادگستری اروپا به پرونده سوپرلیگ باز شد

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) روز گذشته (چهارشنبه) از باز شدن پرونده تحقیقات انضباطی علیه سه باشگاه مذکور که تحت عنوان موسسان پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی شناخته می‌شوند، خبر داد. حالا دادگاهی در اسپانیا از دیوان دادگستری اروپا خواست تا در مورد سوءاستفاده یوفا و فیفا از قدرت و جایگاه خود در رابطه با پروژه سوپرلیگ اروپایی تصمیم گیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دادگاهی در اسپانیا از دیوان دادگستری اروپا خواست تا در مورد سوءاستفاده یوفا و فیفا از قدرت و جایگاه خود در رابطه با پروژه سوپرلیگ اروپایی تصمیم گیری کند.

به گزارش ایرنا، اواخر فروردین‌ماه ۱۲ باشگاه اروپایی شامل آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در تورنمنتی انحصاری موسوم به سوپرلیگ اروپایی اعلام کردند اما باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، تاتنهام، لیورپول و آرسنال بدنبال فشار هواداران تنها دو روز پس از اعلام رسمی راه‌اندازی این تورنمنت از آن انصراف دادند.

باشگاه‌های اینترمیلان و اتلتیکومادرید نیز همین راه را در پیش گرفته و آ.ث میلان نیز با آنها همراه شد اما یووه به همراه رئال مادرید و بارسلونا، هنوز از این تورنمنت انصراف نداده‌اند.

۹ باشگاه انصراف داده از سوپرلیگ، در مجموع تحت عنوان آنچه یوفا «نمایش حسن نیت» خوانده است، مبلغ ۱۵ میلیون یورو به عنوان جریمه برای کمک به فوتبال پایه، کودکان و جوانان اختصاص خواهند داد.

این در حالی است که سه باشگاه یووه، رئال و بارسا در بیانیه‌ای مشترک تهدیدهای یوفا را مورد انتقاد قرار داده و آن را محکوم کردند.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) روز گذشته (چهارشنبه) از باز شدن پرونده تحقیقات انضباطی علیه سه باشگاه مذکور که تحت عنوان موسسان پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی شناخته می‌شوند، خبر داد.

و حالا دادگاهی در مادرید اسپانیا از دیوان دادگستری اروپا خواسته است تا در مورد سوءاستفاده احتمالی دو نهاد اداره کننده فوتبال یکی در جهان و دیگری در اروپا، حکم خود را صادر کند.



نظرات بینندگان