arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

پاشینیان در نامه ای از پوتین درخواست کمک نظامی کرد

نیکول پاشینیان، سرپرست نخست وزیری ارمنستان گفت که به دلیل اوضاع در استان سیونیک، هم مرز با آذربایجان، در نامه ای به ولادیمیر پوتین خواستار کمک نظامی شد. به گفته پاشینیان، روز گذشته طرفین به توافق رسیدند که ارتش آذربایجان قلمرو ارمنستان را ترک کند. و در همان زمان، طی یک مکالمه تلفنی با پوتین، "رویکرد طرفین به مسئله یکسان بود."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپوتنیک: پاشینیان، سرپرست نخست وزیری ارمنستان در نامه ای به پوتین، درخواست کمک نظامی کرد.

نیکول پاشینیان، سرپرست نخست وزیری ارمنستان گفت که به دلیل اوضاع در استان سیونیک، هم مرز با آذربایجان، در نامه ای به ولادیمیر پوتین خواستار کمک نظامی شد.

به گفته پاشینیان، روز گذشته طرفین به توافق رسیدند که ارتش آذربایجان قلمرو ارمنستان را ترک کند. و در همان زمان، طی یک مکالمه تلفنی با پوتین، "رویکرد طرفین به مسئله یکسان بود."

پاشینیان در یک جلسه فوق العاده پارلمانی گفت: " دلیلی که من روز گذشته (از پوتین برای کمک درخواست نکردم.) این است که روز پیش در بالاترین سطح گفته شده بود که امروز نیروها باید عقب بروند."

در همان زمان، باکو تنها بخشی از توافق نامه را انجام داد - پاشینیان افزود: "مناطقی وجود دارد که آذربایجانی ها آنجا را ترک کرده اند."

وی گفت:" از آنجا که توافق نامه به طور کامل اجرا نشده است، امروز من مطابق با پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل 1997 و معاهده گروه بندی نیروهای ارمنستان و روسیه برای تأمین ارمنستان، از جمله کمک نظامی، به رئیس جمهور روسیه متوسل شدم. "

ولادیمیر پوتین در گفتگو با پاشینیان تأکید کرد که برای حل اوضاع، رعایت مفاد توافق نامه های سه جانبه و سایر اسناد از جمله آتش بس ضروری است.

نظرات بینندگان