arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

ثبت زمینلرزه ۴.۴ در شوئیسه استان کردستان/گیلان با زلزله ۳.۵ لرزید

در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن پسلرزه‌های زمینلرزه ۵.۹ بندر گناوه استان بوشهر در شوئیسه استان کردستان در مجاورت گسل اصلی جوان زاگرس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن پسلرزه‌های زمینلرزه ۵.۹ بندر گناوه استان بوشهر در شوئیسه استان کردستان در مجاورت گسل اصلی جوان زاگرس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ رخ داد.

پسلرزه‌های زمینلرزه ۵.۹ بندر گناوه که در روز ۲۹ فروردین ماه جاری رخ داده‌، همچنان در این منطقه ادامه دارد، به گونه‌ای که در روز ۲۲ اردیبهشت ماه جاری زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در این منطقه به ثبت رسید. همچنین زیارتعلی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد.

رستم آباد استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کرد.

علاوه بر آن در شوئیسه استان کردستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ رخ داد که بر اساس گزارش دکتر علی بیت اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رومرکز این زلزله در مجاورت گسل اصلی جوان زاگرس است. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۸ اردیبهشت

در شوئیسه استان کردستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری شوئیشه و ۱۹ کیلومتری سرو آباد استان کردستان و ۲۹ کیلومتری نودشه استان کرمانشاه بوده است.

در امام حسن استان بوشهر زلزله ۲.۶، بندرگناوه استان بوشهر زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۷ و در نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت

در بندرگناوه استان بوشهر بعد از یک زلزله ۲.۵، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۸ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری امام حسن و ۳۳ کیلومتری بندر ریگ این استان گزارش شد. زلزله‌های ۲.۸، ۲.۶، ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری و ۳.۶ در عمق ۱۲ کیلومتری از دیگر رخددهای لرزه‌ای این منطقه است.

میامی استان سمنان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۹ کیلومتری میامی و ۵۳ کیلومتری بیارجمند استان سمنان و ۵۶ کیلومتری جاجرم استان خراسان شمالی گزارش شد.

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت

در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷، بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۸ و ۲.۵، کلاته خیج استان سمنان زلزله ۲.۸، علی آباد استان گلستان زلزله ۲.۷، گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ رخ داد.

کوهبنان استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری کوهبنان و ۴۷ کیلومتری کیانشهر استان کرمان و ۴۵ کیلومتری بهاباد استان یزد گزارش شد.

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت

در بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌های ۲.۵ و ۲.۸، بروجرد استان لرستان زلزله ۲.۹، دهبارز استان هرمزگان زلزله ۲.۶ و در داورزن استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ رخ داد.

زیارتعلی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری زیارتعلی، ۳۱ کیلومتری دهبارز و ۳۴ کیلومتری بیکاه این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت

سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷، سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۵ و شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۷ را تجربه کردند.

بندر گناوه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۴ کیلومتری لرزید. زلزله ۳.۹ در عمق ۹ کیلومتری، ۴.۴ در عمق ۷ کیلومتری و زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

رستم آباد استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری رستم آباد، ۱۵ کیلومتری توتکابن و ۱۷ کیلومتری رودبار این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت

در بندر گناوه استان بوشهر بعد از زلزله ۲.۶، زلزله دیگری به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید. در این منطقه همچنین زلزله ۲.۷، ۲.۹ و ۲.۶ رخ داد.

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و در امام حسن استان بوشهر زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

حاجی آباد استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۴ کیلومتری حاجی‌آباد استان هرمزگان، ۶۴ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان و ۶۹ کیلومتری دوبرجی استان چفارس بوده است.

جمعه ۲۴ اردیبهشت

در رودبار استان کرمان زلزله ۲.۶، حاجی آباد استان هرمزگان زلزله ۲.۵ و در بندر گناوه استان بوشهر زلزله ۲.۵ رخ داد.

 ایسنا

نظرات بینندگان