arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

مبتلایان دیابت در فاز دوم واکسیناسیون

در روزی که گذشت، اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: افراد مبتلا به دیابت در فاز دوم واکسیناسیون کرونا که در ماه های خرداد و تیر انجام می شود، قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزی که گذشت، اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: افراد مبتلا به دیابت در فاز دوم واکسیناسیون کرونا که در ماه های خرداد و تیر انجام می شود، قرار دارند.

 مدتی است که طرح واکسیناسیون در ایران برای کادر درمان، افراد بالای ۸۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در حال اجرایی شدن است. در روزی که گذشت، اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران گفت: افراد مبتلا به دیابت در فاز دوم واکسیناسیون کرونا که در ماه های خرداد و تیر انجام می شود، قرار دارند.

او گفت: بیماران مبتلا به دیابت حتی بعد از تزریق واکسن کرونا باید مانند سایر افراد جامعه پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست ها یا ضدعفونی کردن آنها و پرهیز از تردد در محیط های شلوغ را انجام دهند.

رجب تصریح کرد: در صورت ابتلای یک فرد دیابتی به ویروس کرونا، علائم شدیدتر و وخیم‌تری را تجربه می کند ولی اگر دیابت را به خوبی کنترل کنند، اثر ویروس کرونا بر دیابت چندان شدید و وخیم نخواهد بود.

علاوه بر این دکتر عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر اینکه همه واکسن‌های کرونا موثر و کارامد هستند، تزریق واکسن برای افراد دارای آلرژی را بلامانع خواند.

او گفت با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این که واکسنی بهتر است که در دسترس قرار دارد گفت: هر واکسنی که در مراکز بهداشتی تزریق می‌شود موثر و خوب است.

این فوق تخصص ریه تزریق واکسن را برای افرادی که دارای آلرژی هستند بلامانع عنوان کرد و گفت: این افراد حساسیت خود را هنگام واکسیناسیون در مراکز بهداشتی به مراقبان سلامت اعلام کرده و حداقل نیم ساعت پس از تزریق همانجا بمانند تا در صورت عوارض احتمالی تحت مراقبت قرار گیرند.

به گفته دکتر عابدینی. منعی برای تزریق واکسن در بیماران مبتلا به cll وجود ندارند اما نظر پزشک معالجشان مهم است.

 

خبرآنلاین

نظرات بینندگان