arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر راه: ایرباس و بوئینگ در راه بازگشت به ایران هستند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد،گفت: شرکت‌های هواپیماساز غربی در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد،گفت: شرکت‌های هواپیماساز غربی در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق هستند.

محمد اسلامی با اشاره به قراردادهای خرید هواپیما در دوره برجام، اظهار کرد:‌ تمام تحریم‌هایی که در دوره برجام لغو شده بود از جمله تحریم‌های مالی، پولی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل هوایی و دریایی باید مجددا لغو شود.

وی با بیان این‌که لغو مجدد این تحریم‌ها پذیرفته شده است، افزود:‌ از قبل از آغاز مذاکرات وین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی گفتیم با شرکت‌های هواپیماسازی غربی برای احیای قراردادهای خرید هواپیما مکاتبه کنند.

وی ادامه داد: در این مکاتبات تاکید شده که شرکت‌های هواپیماساز باید به تعهدات خود پایبند باشند،‌ آنها نیز منتظر اتفاقات وین هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیماساز با توجه به این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران به لطف خداوند شکست خورده است، در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق برمی‌گردند.

شرکت‌های هواپیمایی داخلی از جمله ایران‌ایر در دوره برجام قراردادهایی برای خرید هواپیما با کمپانی‌های ای تی آر، ایرباس و بوئینگ امضا کردند. بر این اساس قرار بود 220 فروند هواپیما به ایرلاین ملی تحویل شود که در نهایت 13 فروند ای تی آر و 3 فروند ایرباس تحویل شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل خروج این کشور از برجام، مجوزهای اوفک را برای فروش هواپیما به ایران لغو کرد.

نظرات بینندگان